۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۱۲۰۳۰
امام جمعه موقت کاشان:

برای فرزندان خود نام نیکو انتخاب کنیم

برای فرزندان خود نام نیکو انتخاب کنیم
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار به لزوم انتخاب نام نیکو برای فرزندان اشاره کرد و گفت: انتخاب نام نیکو از جمله وظایفی است که بر عهده پدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: وجود فرزند برای والدین هدیه خداوند و ابزار خیر و برکت است.

وی افزود: خداوند در قرآن خطاب به فرزندان می‌فرماید، «و بالوالدین احسانا»، اما به والدین نمی‌گوید «بالاولاد احسانا» چرا که این اولاد است که از احسان به والدین غفلت می‌کند، اما والدین از احسان به اولاد غفلت نمی‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: در اسلام محبت به فرزند سفارش شده است و یکی از بهترین دوران محبت به فرزندان دوره کودکی است، زیرا در این دوره شخصیت فرزندان شکل می‌گیرد.

وی افزود: دریغ کردن محبت از فرزندان سبب می شود تا آن‌ها که تشنه محبت هستند در بیرون از خانه به دنبال محبت باشند و با کوچکترین محبت به سرعت جذب بیگانگان شوند و این خطر بزرگی در تربیت فرزندان به شمار می رود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه در خانه با کودکان باید کودک بود و همبازی با آن‌ها شد، ادامه داد: رفتار کودکانه والدین با کودکان نشانه هنرمندی والدین است.

به گفته وی وفای به عهد و ایجاد عدالت بین فرزندان از سوی والدین سبب خواهد شد تا فرزندان احساس حقارت نکنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: پدر باید مادر خوب برای فرزند خود انتخاب کند، چرا که اگر عفت و ایمان در ازدواج ملاک نباشد، فرزند چنین مادری فردای قیامت از پدر خود شکایت خواهد کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از ابزار مغفرت را تربیت صحیح فرزندان دانست و انتخاب نام نیکو برای فرزندان را وظیفه پدر دانست و افزود: پدر باید رزق طیب و حلال برای فرزندان خود تهیه کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات