۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۲۰۴۷
دبیر شورای معاونین حوزه های علمیه:

تاسیس موسسه مطالعاتی غرب شناسی برای رفع غربت حوزه در عرصه بین الملل موثر است

تاسیس موسسه مطالعاتی غرب شناسی برای رفع غربت حوزه در عرصه بین الملل موثر است
علم الهدی با اشاره به سفر آیت الله اعرافی به اروپا گفت: بخشی از غربت حوزه در عرصه بین الملل، می تواند از ناحیه کم کاری و بخشی دیگر از ناحیه فراهم نشدن زمینه مناسب باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آقای عباس علم الهدی، دستیار مدیر و دبیر شورای معاونین حوزه های علمیه، در جلسه شورای معاونین حوزه های علمیه، نفس سفر به کشورهای اروپایی و واتیکان را از دستاوردهای مهم برشمرد و گفت: بخشی از غربت حوزه در عرصه بین الملل می تواند از ناحیه کم کاری و بخشی می تواند از ناحیه فراهم نشدن زمینه مناسب باشد.

دبیر شورای معاونین حوزه های علمیه، تاسیس یک موسسه مطالعاتی غرب شناسی را اقدامی مناسب برای رفع غربت حوزه در عرصه بین الملل دانست و تصریح کرد: همچنان که از طرف غربی ها مستشرقین داریم که از جنبه های گوناگون ما را رصد می کنند باید یک موسسه مطالعاتی غرب شناسی تاسیس شود.

وی عینیت بخشی به مسائل فلسفی را کاری مهم برشمرد و گفت: باید از تجارب غربی ها بخصوص در مواضعی که با نگاه دینی همراه است از جمله فلسفه غرب استفاده شود؛ غربی ها توانسته اند فلسفه غرب را در زندگی روزمره اجتماعی و سیاسی به عمل بکشانند و این در محدوده مسائل فلسفی ما اتفاق نیفتاده است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد نگاه بین المللی در حوزه جاری شود، سفرهای مطالعاتی می توانند موثر باشند، و تدبیر ویژه ای باید برای تحقق توافقات سنجیده شود.

ارسال نظرات