۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۱۲۱۲۸

تحقیق دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل درباره ترور خبرنگار شبکه الجزیره

تحقیق دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل درباره ترور خبرنگار شبکه الجزیره
دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل با درخواست از رژیم صهیونیستی برای تحقیق کردن درباره ترور خبرنگار شهید شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی، از تل‌آویو خواستار توضیح درباره تمام موارد این قتل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل باچله» دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل امروز (دوشنبه) از رژیم موقت صهیونیستی خواست که هرچه سریعتر درباره دلیل و نحوه ترور «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شهید شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی توضیح دهد.

باچلت طی سخنرانی افتتاحیه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: «ما از اسرائیل می خواهیم که تحقیقات جنایی درباره قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار (الجزیره) را آغاز کند».

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وی در ادامه با اشاره تلویحی به ترور ابوعاقله توسط نظامیان صهیونیست، تاکید کرد: «اسرائیل باید تمام موارد قتل این چنینی که توسط نیروهایش انجام شده است را بررسی کند».

این مقام سازمان ملل درباره افزایش جنایات و حملات شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها نیز اظهار داشت: «فضای معافیت از مجازات (برای اسرائیلی‌ها)، خشونت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را افزایش می‌دهد».

باچله در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع جنگ اوکراین نیز اشاره کرده و گفت: «۱.۲ میلیارد نفر در کشورهایی زندگی می‌کنند که در معرض پیامدهای بحران غذایی ناشی از جنگ با اوکراین هستند».

وی همچنین خبر داد که با پایان یافتن اولین دوره از خدمتش در سمت دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل، برای چهار سال دوم نامزد نمی‌شود.

گزارش باچله درباره ترور شهید ابوعاقله در حال است که امروز مدیر روزنامه «واشنگتن پست» در قدس اشغالی نیز گفت، تحقیقات و بررسی‌های ما کشته شدن شیرین ابوعاقله به دست نظامیان اسرائیل را تایید می‌کند. (جزئیات بیشتر)

اواسط اردیبهشت ماه گذشته، نظامیان رژیم صهیونیستی، در یورش به منطقه «جنین» واقع در شمال کرانه باختری، شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را در حالی که جلیقه خبرنگاری به تن داشت، از فاصله ۱۰۰ تا۱۵۰ متری به شهادت رسانده و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه را زخمی کردند.

پس از این اقدام ددمنشانه، صهیونیست‌ها مدعی شده بودند که معترضان فلسطینی به سمت این خبرنگار شلیک کرده بودند. با این حال شواهد نشان می‌داد که ابوعاقله با شلیک یک تک تیرانداز حرفه‌ای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات