۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۱۳۰۵۸

گام اول انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی تأیید شد

گام اول انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی تأیید شد
نمایندگان صهیونیست با طرح اولیه انحلال پارلمان این رژیم به عنوان اولین گام برای برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی موافقت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شبکه عبری «کان»، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، خبر داد که نمایندگان صهیونیست به طرح اولیه انحلال پارلمان این رژیم رأی مثبت داده‌اند.

خبرنگار شبکه «الجزیره» در اراضی اشغالی خبر داد که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) با ۱۱۰ رأی موافق به عنوان اولین گام برای برگزاری پنجمین انتخابات در اراضی اشغالی در سه سال و نیم گذشته منحل شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که این مصوبه اکنون به کمیته قانون اساسی پارلمان ارجاع داده می‌شود تا مسیر برای رأی‌گیری دوم و سوم درباره انحلال پارلمان هموار شود.

این رسانه عبری همچنین خبر داد که انتظار می‌رود رأی‌گیری دوم و سوم طی هفته جاری برگزار شود.

این رأی‌گیری در حالی برگزار شد که روزنامه عبری «هاآرتص» پیش از این گزارش داده بود «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید» توافق کرده‌اند بر سر انحلال کنست در هفته آینده رأی‌گیری کنند و چنانچه این رأی‌گیری تصویب شود لاپید نخست‌وزیر «موقت» بعدی کابینه تل‌آویو خواهد شد.

کنست پس از آن منحل شد که رسانه‌های عبری گزارش دادند «نیر اورباخ» عضو حزب راست‌گرای افراطی «یامینا» (حزب بنت) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من به نخست وزیر اطلاع داده‌ام که بر اساس وضعیت فعلی، دیگر بخشی از ائتلاف نیستم.»

خروج وی از کابینه، باعث شد تا ائتلاف بنت به ۵۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، یعنی دو کرسی کمتر از اکثریت برسد.

پس از این اعلام، نخست‌وزیر و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی به توافق رسیدند./۹۸۸/

ارسال نظرات