۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۷۱۳۰۷۲
سرپرست حوزه های علمیه خواهران تشریح کرد؛

ویژگی‌ها و شروط مبلغین در عرصه تبلیغ موفق

ویژگی‌ها و شروط مبلغین در عرصه تبلیغ موفق
سرپرست حوزه های علمیه خواهران به تشریح شروط مبلغین در عرصه تبلیغ موفق پرداخت و گفت: طلاب باید تلاش کنند شئون پیامبر(ص) را به خوبی در جامعه ترویج کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، سرپرست حوزه های علمیه خواهران در ویژه برنامه «مشعل داران دین» که با محوریت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، از سربازی جبهه مجازی تا بسیج همگانی ویژه مبلغین خواهر سراسر کشور و از طریق لایو مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزار شد، به تشریح برخی از شئون نبی مکرم اسلام به ویژه پیام آوری و ابلاغ پیام الهی آن حضرت پرداخت.

وی با اشاره به آیه ۶۷ سوره مائده که خداوند می فرماید « یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ؛ ای پیغمبر، آنچه از خدا بر تو نازل شد (به خلق) برسان که اگر نرسانی تبلیغ رسالت و اداء وظیفه نکرده‌ای...»، اظهار داشت: یکی از شئون پیامبر اکرم(ص) تبلیغ و رساندن پیام الهی به بندگان و تبیین و تفسیر رسمی دین است.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران، قضاوت، بسط و اجرای عدل در جامعه، تعلیم و تربیت و تزکیه نفس را از دیگر شئون رسول خدا برشمرد و افزود: طبق آیات قران کریم خداوند شئون بسیاری را برای پیامبر عظیم الشأن اسلام در نظر گرفته است.

وی با اشاره به مسئله تبلیغ که یکی از مهم ترین شئون پیامبر الهی است، ادامه داد: این مسئله به قدری اهمیت دارد که پیامبر اکرم(ص) ضمن این که خود پیام آور الهی و مسئول ترویج آن بین بندگان بود، در روایتی برای جانشینان خود که بعد از ایشان عهده دار امر تبلیغ دین الهی و هدابت مردم به سوی خداوند می شوند، از خداوند طلب مغفرت و آمرزش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل، روحانیان و طلاب خواهر و برادر را جانشینان به حق نبی مکرم اسلام در امر تبلیغ دین الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: طلاب باید تلاش کنند شئون و مناصب پیامبر را به خوبی در جامعه ترویج کنند و تبلیغ یکی از این مناصب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی از شروط مبلغین در امر تبلیغ پرداخت وگفت: یکی از شرایط مهم مهم تبلیغ بررسی اقتضاء شرایط محیطی و اقلیمی و نوع مواجهه با شرایط است و دیگر مسئله مهم در عرصه تبلیغ؛ شرایط زمانی، شرایط مخاطبان و پیامی است که قرار است مخابره شود.

سرپرست حوزه های علمیه خواهران، ظاهر آراسته و پاکیزه را یکی دیگر از ویژگی های مبلغ برای امر تبلیغ عنوان کرد و بیان داشت: استفاده از ادبیات معمول و متداول در بحث تبلیغ بسیار مهم است و یک مبلغ خوب باید بتواند با هر فرد یا جامعه ای با ادبیات و اقتضائات مختص آنها صحبت کند.

وی افزود: نگاه و توجه به تفاوت های فردی می تواند در تبلیغ مؤثر باشد و دیدگاه افراد را دچار تغییر کند؛ از سویی مبلغ در بحث تبلیغ و هدایت افراد نباید از امید و رحمت الهی مأیوس باشد، بلکه باید در این مسیر با الگو گرفتن از نبی مکرم اسلام، امیدوارانه حرکت کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که مبلغ باید عالم به مطالبی باشد که می خواهد برای دیگران تبیین و ترویج کند و به آنها باور داشته باشد، ادامه داد: یک مبلغ نمونه اسلام، مبلغ شیعی و مبلغ خواهر و یا برادر ضروری است در اعتقادات خود بسیار راسخ و باصلابت باشد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم در عرصه تبلیغ، بتوانیم موفق بوده و مبلغ خوبی در عرصه ترویج و تبیین معارف الهی باشیم.

ارسال نظرات