۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۷۱۳۰۸۴
حجت الاسلام والمسلمین ملکی مطرح کرد؛

مسئله شناسی و پاسخگویی به شبهات از ویژگی های مبلغان موفق

مسئله شناسی و پاسخگویی به شبهات از ویژگی های مبلغان موفق
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه به تبیین ویژگی های مبلغان موفق پرداخت و گفت: مسئله شناسی و پاسخگویی به شبهات از جمله این ویژگی ها است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در همایش بزرگ فرهنگی و تبلیغی مبلغان پردیسان که در سالن کانون پرورش فکری نوجوانان پردیسان برگزار شد، با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از مبلغان، گفت: رهبر انقلاب با بیانات ارزشمند خودشان سرفصل ها و سرخط ها را در این زمینه برای ما تبیین فرموده اند، از این رو باید در راستای مطالبات ایشان گام های عملی و جدی برداریم.

وی القای ناامیدی به جامعه از سوی دشمن در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم استفاده از ظرفیت ها و فرصت هایی که در اختیارمان قرار دارد تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به اینکه امروز همه بسترها و زمینه ها برای خدمت و تبلیغ مبانی ناب دین آماده است،از وضعیت فرهنگی حاشیه قم انتقاد کرد و ابراز داشت: دشمن به صورت شبکه ای و ساختاری حرکت می کند، از این رو ما هم باید به صورت شبکه ای و منسجم فعالیت های تبلیغی خود را انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان اظهار کرد: بدون شک باید دانست که بزرگانی همچون امام راحل، شهید چمران ها و شهید باکری ها تربیت یافته مکتب مادران بزرگوارشان بودند، بنابراین مبلغان نیز از نقش مهم مادران در تربیت فرزندان غفلت نکرده و این مهم را برای جامعه تبیین کنند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه به تبیین ویژگی های یک مبلغ تراز انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: نگاه زاهدانه واقعی به دنیا، اخلاص، تقوا و کار جهادی از ویژگی های یک مبلغ موفق است که اگر این ویژگی ها با علم همراه شود بهترین تأثیرات را در جامعه به جا خواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بر ضرورت پاسخگویی مبلغان به شبهات مخاطبان خود تأکید کرد و با اشاره به راهکارهای تأثیرگذاری مبلغان در جامعه ابراز کرد: اگر کار فرهنگی به صورت جهادی و مخلصانه صورت گیرد، اثرگذار خواهد بود؛ مبلغی در این عرصه موفق است که با اجتهاد، ایمان و تقوا مسأله ها را شناسایی کند و متناسب با مخاطب پاسخگوی مسائل باشد.

ارسال نظرات