۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۱۳۱۰۳

هشدار دادستان قم نسبت به افزایش جذب سرمایه و پرداخت سودهای کلان

هشدار دادستان قم نسبت به افزایش جذب سرمایه و پرداخت سودهای کلان
حجت الاسلام غریب نسبت به افزایش جذب سرمایه و پرداخت سودهای کلان در قم هشدار داد و گفت: این افراد هیچ‌گاه با فعالیت اقتصادی سود مردم را پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن غریب دادستان قم در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه، برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه باتوجه به رسالت خود در عرصه اطلاع‌رسانی می‌توانند در راستای پیشگیری از وقوع جرم موثر عمل کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۶۲ هزار پرونده کیفری به دادسرای استان قم وارد شده است.

حجت الاسلام غریب با بیان اینکه این آمار نسبت به سال گذشته آن کاهش داشته است، مطرح کرد: یکی از سیاست‌های کلان قوه قضائیه کاهش جمعیت‌های کیفری است.

دادستان قم، افزود: درهمین راستا و درسال گذشته شاهد ۲۷۶ مورد آزادی، ۹۸ مورد عفو، ۵۸۳ مورد استفاده از پابند الکترونیک، ۱۱ مورد رضایت اولیای دم برای لغو قصاص و ... بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای کاهش جمعیت کیفری صورت گرفته و ویژه متخلفینی بوده است که شامل آسیب‌های اجتماعی و جرایم خشن نشده باشند.

حجت الاسلام غریب با اشاره به پرونده افرادی که با پرداخت سودهای غیرمتعارف به دنبال جذب سرمایه مردم هستند، عنوان کرد: متاسفانه این موضوع در قم درحال شدت پیدا کردن است و این افراد هیچ‌گاه با فعالیت اقتصادی سود مردم را پرداخت نمی‌کنند، بلکه از خود سرمایه مردم استفاده می‌کنند و پس از مدتی ورشکسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این شرکت‌ها به صورت علنی درحال تبلیغات هستند، خاطرنشان کرد: تقاضای ما از اصحاب رسانه این است که در این راستا تبیین لازم در میان مردم را انجام دهد.

دادستان قم، با اشاره به حادثه تیراندازی در قم، تصریح کرد: این تیراندازی در جریان تعقیب و گریز مامورین با یک فرد قاچاقچی و مسلح مواد مخدر انجام شده و گلوله‌ای که منجر به فوت یکی از شهروندان شده نیز از سوی مامورین شلیک شده است.

ارسال نظرات