۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۷۱۳۱۹۴
حجت الاسلام رحیمی:

قوه قضاییه تاوان کم کاری دیگران را می دهد

قوه قضاییه تاوان کم کاری دیگران را می دهد
امام جمعه ساوه گفت: اگر خانواده ها، مساجد و مراکز تربیتی نسبت به تربیت فرزندان و نسل جوان وسواس به خرج دهند، قوه قضاییه با پرونده کمتری روبه رو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحیمی خطیب جمعه ساوه با اشاره به ایام تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی  و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات عوامل این نهاد اسلامی گفت: تبلیغ و موعظه غیر از سخنرانی است، سخنرانی مربوط به تعلیم و تعلم است ولی وعظ و موعظه در جایی است که انسان خود بسوزد و بتواند دیگران را بسوزاند.

وی افزود: یعنی دلشان را تکان دهد و لذا ما امروز واعظ و مبلغ صاحب نفس کم داریم، اگر شما می بینید جامعه از نظر اخلاقی نمی تواند پیشرفت کند یک علتش این است که یا واعظ کم داریم یا مردم پای وعظ وعاظ ننشسته اند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه چون در ایام تابستان قرار گرفته ایم و این تعطیلات تابستانی می طلبد که همه وظیفه احساس کنند یک قدمی را برای تربیت نسل خود بردارند، ابراز کرد: با توجه به تعطیلات تابستان رعایت چند نکته ضروری است.

وی افزود: والدین نسبت به اوقات فراغت بچه های خود حساس باشند و نسبت به اخلاق و تربیت آن احساس وظیفه کنند، همچنین مجموعه فرهنگی شهرداری و ورزش و جوانان و هلال احمر و آموزش و پرورش و هر ارگانی که امکاناتی دارد در اختیار اوقات فراغت بچه ها قرار دهد.

خطیب نماز جمعه ساوه ادامه داد: برادران و خواهران خوش ذوق بسیجی حتماً در پارک ها و تفریحگاهه ا برنامه ریزی فرهنگی داشته باشند همچنین گرمی هوا نباید باعث شود یک عده ای قلیل حجب و حیا را کنار بگذارند و دست به اعمال دور از شئونات اسلامی بزنند، مسئولین ما هم نباید اجازه دهند در ادارات و ارگان های دولتی بدحجابی رونق بگیرد و در فضای بیرون نیز هر کسی به هر نحو ممکن عاقلانه امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکند و امنای مساجد بینی و بین الله تلاش کنند در مسجد را با گشاده رویی به روی فعالان دینی بگشایند.

حجت الاسلام رحیمی به سالروز سوء قصد به جان مقام معظم رهبری در 6تیر1360 اشاره کرد و اظهار داشت: ششم تیر سال ۱۳۶۰ یادآور یكى از حوادث تلخ تاریخ انقلاب و در عین حال سندى براى حقانیت انقلاب و نظام اسلامى است که در این روز تروریست ‏هاى وابسته به استكبار جهانى در روند ترور چهره‏ هاى اصلى انقلاب، حضرت آیت ‏الله خامنه ‏اى را كه در آن زمان امام جمعه تهران و نماینده حضرت امام در شوراى عالى دفاع و نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى بودند، هدف اقدام تروریستى قرار دادند.

وی افزود: ویژگی ‏هاى منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب در طول ۴۰ ساله حیات با بركت ایشان پس از جانبازى در راه انقلاب اسلامى، گویاى این واقعیت است كه خداوند متعال چنین شخصیتى را به‏ عنوان ذخیره ماندگار براى اسلام و انقلاب گذاشت باقى بماند تا امروز نه تنها جامعه اسلامى ایران، بلكه جهان اسلام و فراتر از آن، جهان معاصر از این نعمت الهى برخودار باشد.

خطیب جمعه ساوه به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران و هفته قوه قضائیه اشاره کرده و تصریح کرد: قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام اسلامی است و کار آمدی یا ناکار امدی آن تاثیر بسیاری بر سلامت یا فساد دستگاه های دیگر کشور دارد.

حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اینکه  قوه قضائیه تاوان کم کاری ها و کم دقتی های دیگران را می دهد، عنوان کرد: اگر ما خانواده ها نسبت به تربیت بچه های خود حساس بودیم اگر مهد کودک های ما به واقع کلمه تربیت کننده بود و اگر نظام آموزشی ما درست بود حتی اگر مساجد ما از جهت محتوا اسلامی و تربیت کننده بود کار قوه قضائیه بسیار آسانتر و رسیدگی به پرونده ها سریعتر و دقیق تر بود.

وی افزود: چون مرزهای ما بازاست و دشمن نفوذ کرده و و ما نیز اهل دقت نیستیم و ماهواره ها نیز امروزه مهمترین معزل تاریخ ما بوده و همه این گرفتاریها کار قضات را سخت کرده است، امروزه مسئله طلاق هم کار این قوه را سنگین تر کرده و جامعه را به چالش کشانده است.

امام جمعه ساوه در خصوص تقوا گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای فریضه مقدس نماز جمعه و همچنین از رسالت‌های اصلی ائمه جمعه، توصیه مؤثر، کاربردی و مصداقی به تقوا و استفاده از عنصر موعظه است.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه گستره تقوا به گستردگی شئون حیات انسانی است، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد تقوای اجتماعی، تقوای رسانه‌ای و خبری و یکی از ابعاد مهم این تقوا، تقوای تبیینی و تبیّنی است. تبیُّن، یعنی نگاه محققانه، نقادانه، سنجش‌گرانه و غیرزودباورانه به خبرها، پیام‌ها، داده‌ها و اطلاعات،یکی از مصادیق ویژه تقوا، تقوای تبیین است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جامعه و امت اسلامی و جامعه انقلابی نیز شایعه‌ناپذیری است، ابراز کرد: در برابر جریان شایعه‌ساز، داشتن روحیه تبیین و عمل به فرمایش خدا پیش رونده و حفظ‌کننده است.

امام جمعه ساوه در پایان تصریح کرد: جامعه مومن باید به تسلط بر فضای مجازی مسلط شود و زمینه‌ساز این تسلط و اشراف، فرهنگ عمومی تبیّن است؛ زودباوری، ساده‌انگاری، ظاهربینی و شتاب‌زدگی و تعجیل در قضاوت زمینه‌های خطرناکی است که جامعه را در برابر مخاطرات اخلاقی و امنیتی قرار می‌دهد و فرد مومن را گرفتار مصیبت می‌کند.

ارسال نظرات