۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۳۴۲۵
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

وحشت رژیم صهیونیستی از موشک های ایران/ بسیج، الگوی مقاومت در منطقه

وحشت رژیم صهیونیستی از موشک های ایران/ بسیج، الگوی مقاومت در منطقه
نماینده خبرگان پیشرفت های نیروهای مسلح را تحسین برانگیز دانست و گفت: موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی ایران سایه وحشت بر اندام صهیونیست ها انداخته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در اجلاس بین المللی اندیشه های حقوقی امام خمینی (ره) از دیدگاه حقوقدانان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به اینکه بخشی از نهادسازی های امام تبدیل به یک تجربه بین المللی برای کشورهای منطقه شد، گفت: امام راحل در عرصه اقتصاد، فرهنگ، اجتماع، امنیت، دفاع و همه عرصه های مهم در راستای حکمرانی دینی نهادسازی کردند.

وی با تاکید بر نهادسازی امام بر مبنای احکام اسلامی افزود: حضرت امام راحل براساس شریعت اسلامی، افق دید جهانی، آینده نگری و نگاه به عمق اندیشه های اسلام ناب و مکتب اهل بیت جهت فعال سازی ملت در صحنه از بدو پیروزی انقلاب به ساختار سازی و نهاد سازی حقوقی اقدام کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با استناد به فرمان امام مبنی بر تأسیس حساب 100 مسکن مستضعفین و محرومین ابراز کرد: حل مسائل زمین براساس فقه جواهری و پاسخگویی به امام راحل متناسب با دهه پنجم انقلاب اسلامی درس مهمی است که از اندیشه های تابناک حقوقی امام راحل می توانیم اتخاذ کنیم.

آیت الله رئیسی به دنبال احیاء جهاد سازندگی است

رییس هیات اندیشه ورزی بسیج حقوقدانان کشور امام را احیاء کننده جهاد سازندگی برشمرد و اظهار داشت: آیت الله رئیسی به تأسی از معمار کبیر انقلاب به دنبال احیاء جهاد سازندگی در عصر کنونی است، جهاد سازندگی با رویکرد خدمت به روستاها اجرا و سپس در قامت وزارت جهاد کشاورزی اقدام شد.

وی ادامه داد: دولت مردمی با ادغام برخی از ساختارها در قالب شورای عالی عشایر به دنبال احیاء جهاد سازندگی هستند و ظرفیت گروه های جهادی و خدمتگزار به محرومین بسیار زیاد است.

آیت الله کعبی با اشاره به دو نظام حقوقی «احسان و عدالت» تصریح کرد: نظام عدالت بیشتر وظیفه دولت ها است و نظام احسان در اثر مواسات مومنانه و تعاون برابر و تقوای دولت و ملت ایجاد می شود.

کمیته امداد ظرفیتی برای ریشه کن کردن فقر مطلق

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با استناد به سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب در موضوع رفاه و تامین اجتماعی خاطر‌نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) دارای ظرفیت های بین المللی برای از بین بردن فقر مطلق و حتی فقر نسبی برپایه احیاء زکات و امور خیریه است.

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی امام و بنیاد15 خرداد نقش حمایت از اقتصاد دانش بنیان پیدا کرده اند، اذعان داشت: شاید یکی از عوامل موفقیت جمهوری اسلامی در واکسیناسیون و عبور از بیماری کرونا تلاش ستادهایی است که به نام امام راحل (ره) تأسیس شده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر موفقیت نظام در حوزه دفاع و امنیت بیان داشت: کمیته انقلاب و سپاه پاسداران از نهادهای انقلابی ماندگار معمار کبیر انقلاب است و شاید اگر انقلاب مصر با توجه به انقلاب اسلامی کمیته های انقلاب تشکیل می داد امروز وضعیت دیگری را می پیمود.

عضو سابق حقوقدانان شورای نگهبان پیشرفت های نیروهای مسلح خصوصاً سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را تحسین برانگیز دانست و خاطرنشان کرد: موشک های نقطه زن جمهوری اسلامی سایه وحشت بر اندام صهیونیست ها انداخته است.

ظرفیت تجربه بسیج مردمی ایران در عرصه بین الملل

وی با تاکید بر لزوم گسترش روحیه بسیجی و شبکه سازی بین نیروهای انقلابی عنوان کرد: حشد الشعبی عراق، بسیج مردمی و مقاومت آن ها در مقابل نیروهای داعش الگوگیری از نیروهای بسیج جمهوری اسلامی بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مهندسی حکومت دینی امام خمینی (ره) اظهار کرد: بر اساس دیدگاه امام راحل، حکومت دینی از منظر فقه و حقوق دارای چهار ضلع ارتباط با خدا، زکات جهت کمک به محرومین، احیاء ارزش ها و مبارزه با مفسدین اقتصادی است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه امام با سازوکارهای حقوقی همانند بازنگری شورای قانون اساسی، تشکیل مجمع مصلحت نظام و تاکید بر تدوین سیاست های کلی نظام براساس فقه نظام ساز بن بست شکنی حقوقی کردند، خاطرنشان کرد: اندیشه حقوقی امام یک مبانی معرفتی به نام توحید دارد همچنین مبانی ارزشی امام برپایه اخلاق است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به مبانی امام در حکمرانی اسلامی عنوان کرد: مبنای سیاسی معمار کبیر انقلاب بر پایه ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه و مبانی حقوقی ایشان بر پایه تقنین و شریعت است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Israel
۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
رژیم پلید و تروریست صهیونیستی باید از بین برود
2
0