۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۷۱۳۴۶۶

پروژه ۳۶۰ واحدی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب بعد 14 سال همچنان ناتمام

پروژه ۳۶۰ واحدی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب بعد 14 سال همچنان ناتمام
سرپرست اداره کل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پروژه ۳۶۰ واحدی مسکن مهر اسلام‌آباد غرب تا اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مهرداد آهکی سرپرست اداره کل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت نابسمان مسکن مهر اسلام‌آباد غرب که با گذشت ۱۴ سال هنوز مالکان آن واحدها خود را تحویل نگرفته، اظهار کرد: متأسفانه زلزله ۷.۶ ریشتری سال ۹۶ و به دنبال آن پس لرزه‌ها، خسارتی را به واحدها وارد کرد که مستلزم مقاوم‌سازی و بهسازی شدند.

وی گفت: در این راستا سعی شد هزینه‌ای مضاعف به مردم تحمیل نشود، سهم آورده‌ای از سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد و بیمه خسارت دهنده هم خسارتی را به پروژه داد و از ورود این پروژه‌ها به سامانه طرح جهش ملی هم استفاده کردیم تا از محل یارانه و تسهیلات جهش ملی مسکن نیز بهره لازم را ببریم.

سرپرست اداره کل راه‌ و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این شهرستان ۳۶۰ واحد پروژه در دست اقدام داریم، ادامه داد: ۱۶۰ واحدی آن با پیشرفت ۹۲ درصدی تا پایان شهریوماه به بهره‌بهرداری خواهد رسید و ۱۴۰ واحد دیگری آن با انجام کار مقاوم‌سازی حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال ۱۴۰۲ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش فارس، زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید، البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر سال ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

انتهای پیام/پ/س

ارسال نظرات