۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۷۱۳۴۹۲
حجت الاسلام قائمی:

مأموریت سازمانی حوزه علمیه خواهران، مرجعیت در حوزه زن و خانواده است

مأموریت سازمانی حوزه علمیه خواهران، مرجعیت در حوزه زن و خانواده است
مازندران - حجت الاسلام قائمی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت بالای فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران بر ضرورت بهره گیری از این ظرفیت بالا در عرصه های مختلف تأکید کرد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در نشستی با مدیر کل و معاونین تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که مبلغان حوزه علمیه خواهران استان در سطح استان در حوزه‌ های عمومی و تخصصی خود مشغول به فعالیت هستند، گفت: حوزه تخصصی و مأموریت سازمانی حوزه علمیه خواهران، مرجعیت در حوزه زن و خانواده است و در این راستا دوره های آموزشی و مهارتی را با موضوعات جریان شناسی فمینیستی، زن در آموزه‌های دینی و پاسخ به شبهات اعتقادی زن و خانواده برگزار کرده است.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران دارای پتانسیل‌ها و انگیزه‌های خوبی است که اگر نسبت ‌به بارور سازی و تقویت معرفتی آن‌ها از طریق برگزاری نشست‌های علمی ورود کنیم، می توانیم جریان‌سازی داشته باشیم.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که امروز یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه‌های تبلیغی، جریان‌سازی است، تصریح کرد: اگر در حوزه مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دچار ناکارآمدی و نواقصی هستیم، به دلیل نداشتن جریان سازی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: یکی از انتظارات سازمانی از مدارس علمیه خواهران، پیشرانی فرهنگی و جریان‌ساز بودن در حوزه تبلیغ به‌ صورت عام و سازماندهی این جریان در حوزه زنان و جمعیت و خانواده به صورت خاص است.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت 22 واحد آموزشی در حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه از سطح دو تا چهار در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که یکی از سیاست های حوزه علمیه خواهران تبدیل حوزه و طلاب از یک کنشگر فرهنگی به یک پیشران فرهنگی است، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه باید در محیط جغرافیایی خود به عنوان یک کنشگر فعال و پیشران فرهنگی عمل کنند و تحولات فرهنگی آن منطقه به عنوان یک پیشران فرهنگی باشند.

حجت‌الاسلام شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این نشست مشترک گفت: ما معتقد به وجود ظرفیت در حوزه بانوان هستیم و گفتمان های مشترک زیادی با این نهاد داریم، که یکی از آنها خانواده ایرانی است که باید با هم افزایی توانمندی های این دو نهاد برنامه ریزی هایی را در این راستا از جمله بحران و پنجره جمعیت بپردازیم.

وی با اشاره به این که خانواده ای موفق و الگو به حساب می‌آید که از حیث شاکله و تعداد افراد استاندارد باشد، افزود: نکته بعدی هویت‌ بخشی و خود باوری است که در برنامه‌ها و طرح‌ها پیگیر هستیم تا بعد از آن، به کنشگری و نقش ‌آفرینی در میدان فرهنگی برسیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که همه تلاش ها و برنامه ها در جهت هویت‌بخشی به زن، دختر و خانواده ایرانی است، گفت: کنشگری فعال و مؤثر را باید مبتنی بر جمعیت عظیم بانوان که پایه حل بسیاری از مسائل نظام است قرار دهیم.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به این که امروز سمت و سوی اصلی سازمان تبلیغات این گونه رقم‌زده‌شده که مرکز گفتمان سازی و فراگیری نهضت تبیین باشد، تصریح کرد: به همین دلیل تا جامعه بانوان یعنی نیمی از جامعه را نبینیم این گفتمان سازی انجام نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در حال حاضر طرح های متعددی در این سازمان وجود دارد که هدف اصلی آن هویت‌بخشی به دختر جوان ایرانی است، ادامه داد: به‌دنبال این هستیم که فرماندهانی در این زمینه تربیت کنیم تا بدنه فراگیر در استان داشته باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات