۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۱۳۵۷۱
آیت الله صدیقی:

نشاط و معنویت از ارکان طلبگی/ طلبه خموده و عبوس برای جامعه کارآمد نیست

نشاط و معنویت از ارکان طلبگی/ طلبه خموده و عبوس برای جامعه کارآمد نیست
آیت الله صدیقی با اشاره به ضرورت وجود نشاط در طلاب گفت: نشاط و معنویت یکی از ارکان طلبگی است و طلبه خموده و عبوس نمی‌تواند برای جامعه کارآمد باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی مدیر مدرسه امام خمینی(ره) تهران در مراسم افتتاحیه دوره پنجم حوزه علمیه امام خمینی(ره) شعبه ۲ که در محل جلسات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به ضرورت طلبگی و گستره فعالیت های برزمین مانده حوزه ها به بیان برنامه ریزی های خاص حوزه علمیه امام خمینی(ره) پرداخت.

وی در ادامه ضمن با اهمیت خواندن جایگاه طلبگی به عنوان سرباز امام زمان(عج) تاکید کرد: کسی که به این درگاه آمده مبادا غصه بخورد؛ ما صاحب داریم و صاحب ما صاحب خزائن عالم است.

نشاط و معنویت از ارکان طلبگی/ طلبه خموده و عبوس برای جامعه کارآمد نیست

آیت الله صدیقی در این مراسم با اشاره به ضرورت شادابی و نشاط طلاب خاطرنشان کرد: نشاط و معنویت رکن اصلی طلبگی است و طلبه خموده و عبوس نمی‌تواند برای جامعه کارآمد باشد.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) تهران در ادامه اخلاق و ادب را از لوازم عالم طلبگی خواند و توصیه کرد: طلاب علوم دینی در همه حیطه ها بخصوص در حیطه فردی و اجتماعی باید خود را ملزم به رعایت اخلاق اسلامی کنند؛ چراکه طلاب علوم دینی در جامعه به عنوان الگو و هادی برای عموم شناخته شده اند.

وی در ادامه به اهمیت نظم در امور پرداخت و با بیان خاطره ای از آیت الله خوشوقت بیان داشت: آیت الله خوشوقت در همین حوزه علمیه خطاب به طلبه ها فرمودند «بعد از رعایت تقوا که عبارت است از انجام واجبات و ترک محرمات، مهمترین چیز نظم است».

نشاط و معنویت از ارکان طلبگی/ طلبه خموده و عبوس برای جامعه کارآمد نیست

آیت‌الله صدیقی در پایان با تقدیر از والدینی که فرزندان خود را در راه سربازی امام زمان(عج) روانه حوزه های علمیه کرده اند، تاکید کرد: لازم است والدین محترم با حوزه های علمیه تعامل داشته باشند و پیگیر مسائل مربوطه باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخی از وظایف والدین در قبال فرزندان طلبه خود اظهار داشت: والدین باید با فرزندانشان تعامل و همکاری خوبی داشته باشند و رابطه رفاقت گونه ای بین آنان ایجاد شود تا محرم اسرار فرزندان خود باشند و فرزندان آنان حرف های خود را بدون تکلّف با والدین خود مطرح کنند.

گفتنی است در ابتدای این مراسم طلبه ها با والدین آنان با قوانین مدرسه آشنا شدند.

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات