۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۱۳۶۸۱
حجت الاسلام علیخانی عنوان کرد؛

لزوم ارتباط دهی گروه های جهادی دانشجویی و حوزوی در نقاط مختلف کشور

لزوم ارتباط دهی گروه های جهادی دانشجویی و حوزوی در نقاط مختلف کشور
مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه بر لزوم ارتباط دهی گروه های جهادی دانشجویی و حوزوی در نقاط مختلف کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اولین اجلاسیه مشترک دبیران استانی و مدیران مدارس جهادی حوزه های علمیه استان ها و رابطین استانی عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز و در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه در افتتاحیه این اجلاس به برشمردن اهداف برگزاری آن پرداخت و گفت: این جلسات با حضور جمعی از فعالان جهادی دانشجویی و حوزوی، با حضور  ۳۰ مدیر مدرسه علمیه جهادی و نمایندگان استانی گروه های جهادی دانشجویی و حوزوی برگزار شده است؛ هدف از برگزاری این اجلاسیه ارتباط دهی بین گروه های جهادی دانشجویی و حوزوی در نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: در این اجلاس در خدمت گروهی از جامعه المصطفی(ص) شامل طلاب خارجی نیز هستیم.

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: بنا داریم در این چند روز در خدمت جمعی از مدیران و مسئولین دستگاه های با ظرفیت پشتیبانی فعالیت های جهادگران نیز باشیم تا تعاملات بهتر و بیشتری بین گروه های جهادی و نهادهای مختلف شکل گیرد.

سپس حجت الاسلام محسن پاکدامن طلبه جهادگر و بازمانده حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی ضمن برشمردن عرصه های مختلف جهاد گفت: بزرگترین جهاد، مبارزه با نفس است. جهاد برای محرومیت زدایی در  جامعه امروز که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز می باشد باید از سوی ما با جدیت دنبال شود؛ اما باید بدانیم در شرایط موجود هدف اصلی از این اقدامات بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی «جهاد تبیین» است.

این روحانی جهادگر تصریح کرد: باید با جهاد تبیین، فضایل اهل بیت علیهم السلام را بیان کرده و با به دوش کشیدن مسئولیت حل مشکلات مردم به آنان نشان دهیم که این تنها یکی از آموزه های مکتب ائمه اطهار(ع) است.

وی ضمن یاد کردن از شهیدان حجج اسلام دارایی و اصلانی و با اشاره به مأمن بودن آنان برای اهل سنت خراسان افزود: این دو شهید گرانقدر از روحانیونی بودند که از تهدیدات وهابیت در میان اهل سنت خراسان فرصت ساخته و با پیگیری و حل مشکلات آنان مأمن این جمع از هم وطنانمان شده بودند.

حجت الاسلام پاکدامن بیان داشت: ارتباط با جامعه اهل سنت از سوی روحانیت شیعه از لوازم امروز تشیع است تا بتواند گفتمان وحدت اسلامی را تقویت نماید؛ این امر نیازمند کار فرهنگی و جهادی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام هادی صاحبقرانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ایراد سخن پرداخت و گفت: در حوزه اقدامات جهادی می توان دو نگاه را داشت؛ یکی نگاه پیمان کاری و کارگزاری بوده و دیگری از نوع تربیتی می باشد که در دامنه کار به دست می آید و موجب رشد جهادگران است.

وی اظهار کرد: بهترین کارها، سخت ترین آن هاست؛ انسان ها هرچه بیشتر در معرض مواجهه با مسائل چالشی قرار گیرند و به دنبال حل آن ها باشند رشد جهشی و چشم گیرتری را تجربه می کنند. یکی از محاسن اصلی اردوهای جهادی این است که در دل همین فعالیت ها انسان می تواند رشد کند و به مهارت حل مسأله برسد.

سپس رضا غلام زاده معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به آیه ۷۸ سوره حج گفت: خداوند در این آیه شریفه می فرماید «جاهدوا فی الله حق جهاده»؛ پس همه ما وظیفه داریم آن گونه جهاد کنیم که برای کسب رضای خداوند شایسته باشد.

وی ادامه داد: جهاد تبیین یعنی زنده کردن روح امید در جامعه و این امر رهبری معظم انقلاب اسلامی متأسفانه روی زمین مانده است.

غلام زاده مطالبات رهبری در زمینه فعالیت های جهادی را برشمرد و خاطرنشان کرد: درگیر کردن اقشار مختلف دارای دغدغه کمک رسانی و برنامه داشتن برای مسائل تربیتی و معنویتی شرکت کنندگان در اردوهای جهادی از مهمترین این مطالبات است.

وی گفت: اتصال بین طلاب و دانشجویان از لوازم امروز در عرصه فعالیت های جهادی است؛ باید بستر فعالیت جهادی برای جوان های طلبه و دانشجویی که دلشان برای مملکتشان می سوزد، بیش از پیش فراهم شود.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان داشت: تقویت جهادگران از جهت بنیه فکری اسلامی یکی از کارهای مهمی است که مقام معظم رهبری در بیانیه ای که خطاب به گروه های جهادی صادر نمودند، بر آن تأکید داشته اند؛ این امر با استفاده از ظرفیت های علمی طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه محقق شدنی است.

ارسال نظرات