۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۱۳۶۹۴
در دفتر آیت الله فاضل لنکرانی؛

مراسم عزاداری شهادت امام جواد برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام جواد برگزار شد
مراسم سالروز شهادت حضرت امام محمدتقی(ع) با حضور جمعی از اساتید حوزه، علما و عاشقان اهل بیت(ع) در دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم سالروز شهادت امام نهم حضرت امام محمدتقی(ع) امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه، علما و عموم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمد جواد اشعری از وعاظ تهران در این مراسم در سخنانی به تبیین چرایی وجود تعارض های ظاهری در سیره ائمه معصومین(ع) پرداخت و گفت: ما روحانیون، اهل قلم و خطبا وظیفه داریم که این تعارضات ظاهری در سیره ائمه اطهار(ع) را برای مردم به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین کنیم و به مردم جامعه توضیح دهیم که جهاد بر دو گونه است، جهاد خاص که با شمشیر است و جهاد دیگر که مبارزه مستمر در برابر دشمن و در راه خدا برای به زیر کشاندن دشمن است و اکثر ائمه در این جبهه به جهاد فی سبیل الله مشغول بودند.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: زندگی کوتاه اما پر برکت امام جواد(ع) پر است از جهاد فکری و معرفتی و مناظرات آن حضرت با علمای اهل سنت حقانیت شیعه و مکتب اهل بیت(ع) را تا قیامت برای همگان مشخص کرد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) به بیان مرثیه خوانی و ذکر مصیبت امام جواد(ع) پرداخت.

ارسال نظرات