۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۷۱۳۷۰۶
امیرعبداللهیان:

ارزیابی ما از مذاکرات دوحه مثبت است

ارزیابی ما از مذاکرات دوحه مثبت است
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای قطری با بیان اینکه ارزیابی ما از مذاکرات دوحه مثبت است، گفت: برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر شب گذشته و پس از پایان مذاکرات دوحه برای رفع تحریم‌ها با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگو آخرین وضعیت مذاکرات دوحه بررسی شد.

مذاکرات دوحه به منظور گفت‌وگو درباره موضوعات اختلافی باقیمانده از وین، دیشب بعد از دو‌ روز پایان یافت.

وزیر خارجه قطر که کشورش میزبان این دور از مذاکرات سه جانبه غیر مستقیم بین ایران و آمریکا و با تسهیل گری اتحادیه اروپا بود، روند مذاکرات را سازنده و‌ مثبت خواند.

وی با اشاره به دیداهای جداگانه‌اش با هیأت‌های مذاکره کننده، اعلام کرد: قطر ضمن با اهمیت خواندن این مرحله از مذاکرات، در مسیر تداوم میزبانی گفت‌وگوها تا رسیدن به نتایج مورد نظر جمهوری اسلامی ایران و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

امیرعبداللهیان نیز در این گفت‌وگوی تلفن ضمن تشکر از حسن میزبانی قطر اظهار داشت: ارزیابی ما از مرحله اخیر مذاکرات در دوحه مثبت است.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: ما برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار جدی هستیم و در صورت واقع بینی آمریکا، توافق دست یافتنی است.

امیرعبداللهیان همچنین اظهار داشت: (علی باقری) مذاکره کننده ارشد ما همواره با ابتکار عمل و در مسیر تحقق توافقی قابل قبول گام بر می‌دارد و ما بر ادامه مذاکره تا رسیدن به توافق مبتنی بر واقع بینی مصمم هستیم.

بر اساس سرویس خبرگزاری رسا، دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه پایتخت قطر پس از آن برگزار شد که توافق آن در پی سفر «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران حاصل شد و آنگونه هم که بورل اعلام کرد از سرگیری مذاکرات در پی توافق ایران و آمریکا حاصل شده بود.

ارسال نظرات