۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۷۱۳۷۰۹

پیش همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی برگزار شد

پیش همایش ملی بزرگداشت آیت الله کوهستانی برگزار شد
مازندران - پیش همایش ملی بزرگداشت آیت الله شیخ محمد کوهستانی(ره) با حضور نمایندگان ولی فقیه در مازندران و خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، پیش همایش ملی بزرگداشت آیت الله شیخ محمد کوهستانی(ره) با حضور نمایندگان ولی فقیه در مازندران و خراسان رضوی و جمعی از علما، طلاب حوزه های علمیه مازندران و خراسان و همچنین مسؤولان در مشهد مقدس برگزار شد.

حسین جوادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این همایش گفت: مازندران مهد فقاهت و علم است و این خاستگاه حکومت علویان، گوهرهای گران بهای فراوانی را پرورش داده است که نور وجودی شان سراسر عالم تشیع را گرفته است.

وی معرفی و تجلیل از مقام شامخ عالمان دینی را یکی ضرورت مهم دانست و افزود: بنا داریم از غرب تا شرق مازندران برای این چهره های گرانسنگ همایشی در خور شان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: همانطور که این ذخیره های الهی در زمان حیات، جامعه را تحت تاثیر قرار دادند همایشی که برگزار می شود نیز باید تاثیر خاص خودش را داشته باشد و ایجاد تحول و حرکت کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود معرفی سیره علمی و عملی عالمان بزرگ دین به جامعه امروز را یک تکلیف مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید این الگوهای ارزشمند دینی و فرهنگی بیش از پیش به جامعه امروز معرفی شوند.

جوادی با اشاره به این که امروز دشمنان شبانه روزی علیه داشته های دینی و فرهنگی ما هجمه وارد می کنند، افزود: یکی از مهم ترین راه های مقابله با این هجمه ها، معرفی مفاخر دینی و فرهنگی به جامعه است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران، برگزاری همایش علمی در راستای تجلیل از داشته ها و دخائر دینی و فرهنگی استان را بسیار مهم دانست و گفت: این اقدام موجب ارتقاء سطح فرهنگی و دینی استان خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه رفیع آیت الله کوهستانی(ره) اشاره کرد و افزود: امروز چنین شخصیت والا مقامی یک الگوی راستین برای جامعه است که باید سیره علمی و عملی ایشان به خوبی برای جامعه تبیین شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات