۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۱۳۷۳۳
نماینده ولی فقیه در کاشان خطاب به برخی هیئات مذهبی:

اگر ائمه نسبت به سیاست بی تفاوت بودند، به قتل نمی‌رسیدند

اگر ائمه نسبت به سیاست بی تفاوت بودند، به قتل نمی‌رسیدند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با انتقاد از هیئاتی که وعاظ را از دعا برای نظام و رهبری منع می‌کنند گفت: ائمه نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت نبودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار یکی از مشکلات نسل جوان امروز را ازدواج دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب پایه و اساس ازدواج در اسلام را سادگی دانسته است.

وی افزود: اساس زندگی زن و شوهر محبت است و بدون علاقه زوجیت مرد و زن ناقص است و مهریه به هرمیزان کمتر باشد به طبیعت ازدواج نزدیک‌تر است و طبیعت ازدواج خرید و فروش و معامله و اجاره دادن نیست بلکه زندگی دو انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: مهریه سنگین مانع طلاق نشده و نمی‌شود و آنچه مانع طلاق می‌شود اخلاق، رفتار و رعایت موازین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه جهیزیه برای دختر سبب عزت نیست بلکه عزت دختر به اخلاق و رفتار و شخصیت او است به برخی موانع ازدواج اشاره کرد و گفت: تفاخرها، تکاثرها، چشم و هم چشمی‌ها و تجمل طلبی‌ها از جمله موانع ازدواج است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه با اشاره برخی افراد که جوان‌ها را به سمت آمریکا سوق داده و آمریکا را قبله آمال و آرزو‌ها معرفی می‌کنند، گفت: ترور رهبر معظم انقلاب، ترورآیت الله بهشتی و ۷۲ کارگزار جمهوری اسلامی، حمله شیمایی به سردشت، ترور آیت الله صدوقی امام جمعه یزد، هدف قراردادن هواپیمایی مسافربری ایران از سوی ناو آمریکا، نشان دهنده ماهیت آمریکا است.

وی به فراز‌هایی از فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان قوه قضائی اشاره کرد و گفت: امروز هجمه آمریکا، اروپا، سلطنت طلبان و منافقان داخلی فقط در جهت نا امید کردن مردم ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرماید، اگر روزی چالش ما با آمریکا بر سرکوتاه کردن دست بیگانه یا تعطیلی رژیم صهیونیستی در تهران بود، اما امروز چالش با آمریکا برسر حضور ایران مقتدر در مرز‌های رژیم صهیونیستی و برچیده شدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا در منطقه غرب آسیا است.

وی در ادامه با تسلیت شهادت امام جواد (ع) و شهادت امام باقر (ع) درهفتم ذی الحجه، از برخی مسؤولان هیئات مذهبی که مداح را فقط ملزم به دعا برای امام زمان (عج) می‌کنند انتقاد کرد و گفت: برخی از هیئات مذهبی مداح و سخنران را از دعا برای رهبر معظم انقلاب بیان مسائل سیاسی منع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اگر امام جواد (ع) و امام باقر (ع) به دستگاه هشام ابن عبدالملک و معتصم عباسی بی تفاوت و گوشه نشین بودند و تنها به عبادت خود مشغول بودند هیچگاه به شهادت نمی‌رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: شهادت امام معصوم به دست ستمگران حاکم به منزله این است که دین از سیاست جدا نیست.

وی در ادامه به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها از سوی دولت اشاره کرد و با تأکید بر همکاری همه آحاد مردم برای موفقیت این طرح، گفت: دشمن بدون اینکه به ضعف‌های خود اذعان کند به دنبال ضعیف نشان دادن نقاط قوت جمهور اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به برخی از نقاط ضعف دشمن که در محافل خبری دنیا منتشر نمی‌شود و تنها نقاط ضعف کوچک جمهوری اسلامی را هزار برابر بزرگنمایی می‌کنند اشاره کرد و افزود: در آلمان از هر ۶ نفر آلمانی یک نفر یک وعده غذای خود را حذف کرده است، پارلمان انگلستان از دولت درخواست نظارت فقر غذایی داده است و در آمریکا نیز بنزین به بالاترین قیمت خود رسیده است و بایدن از مردم آمریکا درخواست کرده به دلیل جنگ اوکراین باید تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو هفته اخیر در ایالت‌های مختلف آمریکا تنها ۷۰۰ نفر بر اثر تیراندازی کشته شده اند، اما در رسانه‌های آن‌ها منتشر نمی‌شود، اظهار داشت: بر اساس گزارش تحلیگران آمریکایی، وضعیت داخلی آمریکا شرایط سال ۱۸۶۱ را به خود گرفته و به شدت به جنگ داخلی نزدیک شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه امروز در جمهوری اسلامی ایران با هدایت‌های رهبری و دولت انقلابی و مسؤولان انقلابی امید به آینده زیاد است، گفت: رشد ۴۰ درصدی صادرات غیر نفتی، آزادشدن تدریجی منابع بلوکه شده ایران، افزایش قیمت نفت، پرداخت ۷۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت قبل نشان دهنده موفقیت و بهبود وضعت و امید به آینده است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات