۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۷۱۳۷۳۴
آیت الله سعیدی:

رهنمودهای رهبر انقلاب به مسئولان قوه قضاییه، منشور تحول قضایی است

رهنمودهای رهبر انقلاب به مسئولان قوه قضاییه، منشور تحول قضایی است
امام جمعه قم گفت: رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان قوه قضاییه رهنمودهای بسیار مهمی ارائه کردند که درواقع یک منشور تحول قضایی است و باید نصب العین قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی، امام جمعه شهر مقدس قم در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به جریان جدا شدن منافقین از سپاه پیامبر گفت: اگر منافقین عزم خروج داشتند برای این سفر طولانی ساز و برگی فراهم می‌آوردند، ولی بی‌تحرکی آن‌ها دلیل بر دروغ‌گو بودن آن‌هاست که خداوند توفیق را از آن‌ها سلب کرد و به آن‌ها گفته شد که شما با قاعدین بنشینید.

وی ادامه داد: آیات نفاق برای این است که چهره منافقین برای مردم شناخته شود، خداوند به خاطر روحیه و روش منافقین حرکت و حضور این‌ها را در جبهه‌ها خوش نداشت، پس خداوند این‌ها را معوق گذاشت و توفیق حضور در جبهه و جهاد را از این منافقین سلب کرد.

آیت الله سعیدی با توضیح لفظ قاعدین ابراز داشت: قاعدین، زنان، پیرمردان، کودکان، بیماران ناتوان و ... از قاعدین هستند که در واقع تحقیر جریان نفاق بود که آن‌ها با داشتن تنی سالم و امکانات، تنها به‌خاطر روحیه متزلزل و نفاقی که داشتند در اعداد شمار زنان و کودکان و ضعفا قرار گرفتند.

وی افزود: منافقین بزدل و ترسو اگر با مردم و مؤمنین و چنین روحیه‌ای به جبهه می‌رفتند موجب تفرقه و نگرانی در صفوف مسلمانان می‌شدند و با وسوسه‌هایشان روحیه مسلمانان را تضعیف می‌کردند و جبهه و جنگ را اخلال می‌کردند و زمانی که جنگ گرم و جدی می‌شد منافقین ناگهان پا به فرار می‌گذاشتند و جبهه را ترک می‌کردند.

امام جمعه شهر قم با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا ابراز داشت: اول ماه ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین با حضرت فاطمه زهرا است که همین روز را روز ازدواج نامیده‌اند مثل امروز پیامی که می‌گیریم این است که خانواده‌ها و جوانان ما با تأسی به این دو اسوه با ازدواج‌های سهل و آسان و فرزند آوری به این سنت اقدام کنند؛ شما در این امر الهی سخت نگیرید که خیر و برکت برای شما بیاورد و جلوی بسیاری از آسیب‌ها گرفته شود.

وی ادامه داد: فردا سالروز شهادت آیت الله صدوقی در ماه رمضان توسط منافقین کور دل است ایشان شخصیتی ساده زیست با نشاط در سنین بالا با اخلاص و میدان دار در صحنه‌ها و مطیع ولایت بود.

آیت الله سعیدی با اشاره به روز قلم توضیح داد: ۱۴ تیرماه روز قلم است، کرامت اسلام با قلم متعهدانه تلفیق شده است؛ قلم و کرامت دو بال نویسندگان مسؤول است و به همین جهت وزارت ارشاد ضمن حمایت از نویسندگان متعهد در مقابله با نشر الحاد و بدعت و امواج و افکار آلوده و مسموم و فتنه که کرامت انسان را نشانه گرفته‌اند باید بدون هیچ تساهل و تسامحی و برطبق ضوابط شرع و قانون با متخلفین در عرصه قلم در هر جایگاه و لباسی که هستند مقابله نماید.

وی ادامه داد: ۱۵ تیرماه سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در سال ۱۳۶۶ به دست حاکمان سعودی در حرم امن الهی است که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در دیدار کارگزاران حج با ایشان فرمودند تأمین امنیت همه زائران به ویژه زائران ایرانی و جلوگیری از تکرار فجایای گذشته از مطالبات جدی جمهوری اسلامی است.

امام جمعه شهر قم با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر یادآوری کرد: امام باقر روایتی دارند که فرمودند: در روز قیامت همه چشم‌ها گریانند مگر سه چشم، چشمی که در راه خدا شب را بیدار مانده باشد، چشمی که از ترس خدا گریسته باشد و چشمی که از حرام‌های خدا فروبسته باشد.

وی ادامه داد: در بحث عفاف و حجاب هم به کسانی که تظاهر به ابتذال می‌کنند و هم به مؤمنین تذکر داده می‌شود که رعایت کنند، باید این دو عنصر جمع شود تا طهارت در جامعه حاکم شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان قضایی ابراز داشت: رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان قوه قضاییه با ایشان رهنمود‌های بسیار مهمی را به مسؤولان قوه قضاییه ارائه فرمودند که در واقع رهنمود‌های رهبر حکیم انقلاب یک منشور تحول قضایی است و باید نصب العین مسؤولان قضایی کشور در سطوح گوناگون قرار بگیرد.

وی ادامه داد: رهبر عزیز به یک نکته ارزشمند در زمینه معارف قرآنی پیرامون سنت‌های الهی در قران کریم اشاره نمودند که این فرمایش رهبر لازم است به فرهنگ عمومی تبدیل شود و در محاسبات سیاسی مدیران نظام اسلامی و در مسیر حرکت ملت ایران بر پایه سنت‌های الهی قرار بگیرد.

امام جمعه شهر مقدس قم با اشاره به فراز خدای ده شصت، خدای امروز نیز هست خاطرنشان کرد: رهبری بر اساس سنت‌های الهی و یادآوری حوادث سال ۶۰ که ترور منافقین غوغا و فجایعی را در جامعه ایجاد کرده بود تأکید فرمودند که در آن سال و ایام خداوند به مدد ملت مظلوم در آمد، خداوند سال ۶۰ خدای سال ۱۴۰۱ هم هست. در آن شرایط سخت، نصرت الهی و امداد‌های غیبی نازل شد و ملت ما شاهد نصرت الهی گردید.

وی ادامه داد: سنت‌های الهی به مثابه قانونمندی حاکم بر تاریخ و جوامع بر پایه مشیت و وعده الهی به طور تخلف ناپذیر و قطعی اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظرات