۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۱۳۷۴۰
امام جمعه ساوه عنوان کرد؛

بی همسری، عامل بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه

بی همسری، عامل بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی در جامعه
حجت الاسلام رحیمی ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی را بی همسری و نادیده گرفتن این سنت الهی دانست و بیان داشت: ازدواج بسیاری از مشکلات اخلاقی را بر طرف می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ساوه با اشاره به شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: وجود نازنین حضرت باقر(ع) برای شیعیان ویژگی هایی ذکر فرموده است که تواضع، ادای امانت، یاد خدا، احسان و نیکی به والدین، رسیدگی به مشکلات وابستگان و همسایه ها، نماز و روزه، راستگویی و تلاوت قرآن برخی از آن ویژگی ها است که شیعیان باید در داشتن و نقویت این ویژگی ها تلاش خود را داشته باشند.

خطیب جمعه ساوه به مناسبت اول ذیحجه و سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به اهمیت ازدواج اشاره کرد و ابراز داشت: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به نیازهای جنسی و عاطفی افراد، نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می کند و موجب مسئولیت پذیری انسان ها نسبت به خود و دیگران می شود که این امر نقش اساسی در سالم سازی فرد و اجتماع دارد.

وی در ادامه ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری های اخلاقی را بی همسری و نادیده گرفتن این سنت الهی دانست و بیان داشت: ازدواج باعث می شود نیاز به عشق و محبت، احترام و امنیت در زوجین ارضاء شود و سلامت جسمانی افراد را افزایش می دهد که البته برای شروع زندگی مشترک باید به شاخصه های ازدواج سالم مورد نظر اسلام توجه ویژه ای شود.

امام جمعه ساوه با اشاره به مناسبت ششم تا دوازدهم تیرماه که هفته حقوق بشرآمریكایى است، اظهار داشت: بى‌اعتبارى حقوق بشر از نگاه حاكمیت آمریكا و صهیونیسم اگرچه بیشتر جلوه بیرونى دارد؛ اما حقیقت آن است که اولین قربانیان خیمه‌شب‌بازى‌هاى لیبرال دموكراسى غرب در طول تاریخ دویست ساله آن، مردم آمریكا هستند.

وی در ادامه ابراز کرد: باید حقوق بشر آمریكایى را در سه سطح مورد بررسى و به تحلیل گذاشت که عبارتند از «حقوق بشر آمریكایى در درون جامعه آمریكا»، «حقوق بشر آمریكایى در سطح جهان و منطقه‌» و «حقوق بشر آمریكایى در حق مردم مظلوم ایران‌» که ایام تیرماه براى ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناك شامل حوادثى از ترور، جنایت و كشتار توسط آمریكا و مزدورانش است.

امام جمعه ساوه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و کارکنان قوه قضائیه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به نکته بسیار مهم امنیت روانی جامعه اشاره کرده و فرمودند «نباید اجازه داد در فضای حقیقی و مجازی با شایعات و دروغ روان مردم را متزلزل کنند» و در این برهه از زمان همه باید هوشیار باشیم و در میدان دشمن بازی نکنیم؛ چرا که دشمن می خواهد به بهانه مسئله اقتصادی امنیت روانی مردم را خدشه دار و مردم را به ستوه در آورده و برای خود یارگیری کند.

امام جمعه ساوه با اشاره به مشکلات موجود در جامعه خاطر نشان کرد: به یقین بخشی از مشکلات موجود در جامعه معلول ظهور و بروز فساد در برخی دستگاه ها که ناکارآمدی برخی مسوولان، انفعال، پشت میزنشینی، عدم خلاقیت و جسارت تعدادی از مدیران است که چالش های جدی را به وجود آورده است و باید هر چه سریعتر و با همت و تلاش همه قوای کشور این چالش ها مرتفع شود تا بتوانیم با اعتماد به نفس کامل در برابر هجمه های دشمن ایستاده و طراح های آنان را نقش بر آب کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
خداوندمهربان به جوانان عزیز ما جرات و قدرت ازدواج عنایت کند
ان شاالله
0
0