۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۷۱۳۷۷۸
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

معیارهای عمل حق / حق همواره ماندگار است

معیارهای عمل حق / حق همواره ماندگار است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار به تشریح معیارهای عمل حق پرداخت و تأکید کرد که حق همیشه ماندگار و جاویدان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۱۹ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در آیه قبل خطاب به کفار می‌فرماید اعمال صالح شما مانند خاکستر در مقابل طوفان است که خیلی زود نابود می‌شود.

وی افزود: همانگونه که هدف دولت از مدرسه سازی آموزش و سواد آموزی است، هدف خداوند نیز از آفریدن زمین و آسمان با هدف مشخصی است.

وی افزود: هر چند که خطاب خداوند در آیه ۱۹ به پیامبر است، اما در واقع خطاب خداوند به دیگران است که زمین و آسمان را که ما بر حق آفریدیم آیا با چشم قلب مشاهده نکردید؟

به گفته وی انسان اگر خلقت آسمان و زمین را با فهم و درک بپذیرد متوجه خواهد شد خلقت و آسمان بر حق است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه ما هرچه بیشتر به علوم روز دسترسی پیدا می‌کنیم به عظمت آیات قرآن بیشترپی می‌بریم، گفت: به اندازه‌ای نظم بر جهان حاکم است که دانشمندان می‌تواند روز و ساعت و ثانیه خسوف و کسوف یکصد سال آینده را پیش بینی و اعلام کنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: علاوه بر نظم بر جهان یک ناظر قوی، مدبر، حکیم و قدرتمند و مدیر نیز بر جهان نظارت دارد و برای آفرینش دنیا نیز هدف دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر خداوند کفار را تهدید به نابودی می‌کند، این جابجایی برای خداوند سخت نیست و قادر است.

وی افزود: ماندگاری هر عملی برای استفاده از آن در آخرت نیازمند عمل حق است و این در حالی است که اعمال کفار چون حق نیست و باطل است برای آخرت کفار هیچ دستاوردی ندارد.

به گفته وی عمل حق، عملی است که با انگیزه صحیح و برای رضایت خدا با روش و هدف صحیح برای رسیدن به قرب الهی باشد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه حق همیشه ماندگار و جاویدان است، افزود: حق مانند آب زلال و باطل مانند کف روی آب است و هرکاری که حق باشد ماندگار است و هر عملی که حقانیت آن بیشتر باشد ماندگاری آن بیشتر است.

حجت الاسلام اسلامی تبار حق محض بودن را سبب ماندگاری نام حضرت خدیجه، فاطمه زهرا (س) و اهل بیت (ع) دانست و گفت: هرچقدر اعمال ما بیشتر بوی حق بدهد بقای آن نیز بیشتر است و به هر میزان که از حقیقت به دور باشد به نابودی و فنا نزدیکتر است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات