۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۱۳۷۷۹
کارشناس حوزه خانواده و تربیت مطرح کرد؛

مردان در زندگی مشترک برای شنیدن باید سرمایه گذاری کنند

مردان در زندگی مشترک برای شنیدن باید سرمایه گذاری کنند
حجت الاسلام تراشیون با اشاره به اینکه مرد برای ارتباط کلامی با همسر خود باید وقت بگذارد، گفت: مردان در زندگی مشترک برای شنیدن باید سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون جمعه شب در مراسم جشن ازدواج و پیوند آسمانی ۱۵۰ زوج جوان کاشانی در آستان مقدس علی باقر (ع) برگزار شد، گفت: عدم شناخت زن و مرد از یکدیگر سبب افزایش آمار طلاق در جامعه است.

وی افزود: ۹۵ درصد از زوج‌های ایرانی زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شوند حتی یک کتاب مطالعه نکرده اند تا یکدیگر را بهتر بشناسند و برای همین است که مشکلات آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام تراشیون شناخت تفاوت جنسیتی و تفاوت نیاز‌ها را  دو رکن مهم و اساسی در زندگی مشترک دانست و اظهار داشت: بیش از نیمی از نیاز‌های زن و مرد شبیه یکدیگراست، اما رسم آن متفاوت است.

وی آشنایی زن و شوهر به راه‌های محبت به یکدیگر را مهم دانست و افزود: زمانی که محبت به مرد با محبت به زن تفاوت‌های بسیاری دارد، نیاز به شناخت این تفاوت‌ها نیز مهم و ضروری است.

کارشناس حوزه خانواده و تربیت با بیان اینکه زن‌ها دارای حس قوی شنیداری، بویایی و دیداری و لامسه قوی هستند، گفت: زیباترین لحظه خرید زن‌ها زمانی است که خواهرش خرید او را می‌بیند.

وی خرید را برای زن جذاب دانست و افزود: زن‌ها هنگام خرید مراقب باشند از اختلاط با نامحرم و از تجمل گرایی پرهیزکنند و اجازه ندهند همسر او ابراز تنگندستی کند، برای همین است که فاطمه زهرا (س) مراقب بود درخواستی از امیرمومنان (ع) نداشته باشد.

حجت الاسلام تراشیون عدم توجه به نیاز‌های همسر را سبب بروز سه نوع ناهنجاری بهانه گیری، خشم پنهان و انتقام پنهان دانست و گفت: انسان در صورت عدم نیازهایش ناخودآگاه بهانه گیر می‌شود.

به گفته وی زمانی که زن و مرد در زندگی مشترک خود نیاز‌های یکدیگر را بر آورده نکنند باید منتظر عصبانیت‌های پنهان در زندگی مشترک باشند.

کارشناس حوزه خانواده و تربیت با اشاره به اینکه انسان موجودی هوشمند است که به رفتار‌ها واکنش نشان می‌دهد، افزود: در زندگی مشترک مراقب انتقام‌های پنهان، اما ناخودآگاه از یکدیگر باشید.

حجت الاسلام تراشیون از نیاز‌ها و تفاوت‌های زن و مرد در زندگی مشترک به عنوان دو گسل مشهود و خطرناک در زندگی نام برد و افزود: برای موفقیت در زندگی مشترک توجه به سه فرمول مهم و اساسی شناخت نیازها، شناخت ویژگی‌ها و تنظیم کلام و رفتار براساس ویژگی‌ها و رفتار‌ها حائز اهمیت است.

وی به دستورالعمل زن برای ارتباط با همسر اشاره کرد و گفت: زن‌ها اگر ۴۰ راز همسر خود را رعایت کنند زندگی خوبی خواهند داشت.

کارشناس حوزه خانواده و تربیت یکی از ویژگی‌های زن‌ها را پرحرفی دانست و گفت: مرد کم حرف است و مسائل را خوب نمی‌تواند توصیف کند و این طبیعت مردم است.

وی با اشاره به اینکه مرد برای ارتباط کلامی با همسرخود باید وقت گذاشته و با یکدیگر گفت و گو داشته باشند، افزود: مرد در زندگی مشترک برای شنیدن باید سرمایه گذاری کند.

حجت الاسلام تراشیون گفت: مردان در ابتدای زندگی مشترک از خداوند درخواست صبر کند، چون زندگی با زن به دلیل آرام بودن زن و عجول بودن مرد نیاز به صبر دارد.

وی افزود: زمانی که زن صحبت می‌کند ساکت باشید و گوش کنید، چون حرف زدن برای زن مانند سوپ اطمینان بخار زود پز است، زمانی که زن صحبت می‌کند قضاوت نکنید و گوش کنید و هنگام صحبت کردن حواستان پرت نباشد.

حجت الاسلام تراشیون یادآور شد: شهید مطهری می‌فرماید، زن‌ها در حفظ نظام خانواده از مرد‌ها کوشا‌تر هستند و به دنبال استحکام زندگی مشترک هستند.

لازم به ذکر است، مراسم جشن ازدواج و پیوند آسمانی ۱۵۰ زوج جوان کاشانی به مناسبت سالروز ازدواج امیرمومنان (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با مشارکت آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع) و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، پایگاه‌های بسیج علی بن باقر (ع)، عقیله النساء خواهران، حوزه هشتم حضرت روح اله نیاسر و همکاری خیرین در آستان مقدس امامزاده علی ابن باقر (ع) مشهد اردهال کاشان شد.

شایان ذکر است، خطبه عقد زوج‌های جوان کاشانی از سوی حجت الاسلام و المسلمین مهدی سلیمانی عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و امام جمعه مشهداردهال کاشان خوانده شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات