۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۱۳۸۱۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

مسئولان بیمه سلامت برای بازنشستگی افراد تحت پوشش خود چاره ای بیاندیشند

مسئولان بیمه سلامت برای بازنشستگی افراد تحت پوشش خود چاره ای بیاندیشند
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بیمه سلامت همگانی به دنبال اجرای طرحی باشد که افراد تحت پوشش خود را بیمه بازنشستگی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز دیدار با دکتر مسلم آشوری معاون مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان و مدیر سرپرستی بیمه سلامت کاشان، گفت: تحت پوشش بیمه قرارگرفتن بیمار اهمیت زیادی برای کاهش هزینه‌های درمان بیمار دارد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که بیمار شدن یک نوع نگرانی دارد و نگرانی دیگر تامین هزینه‌های درمان بیمار است، افزود: اجرای طرح پوشش بیمه سلامت همگانی از سوی سازمان بیمه سلامت ایرانیان یکی از نگرانی‌های بیماران را برطرف کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین از بیمه بازنشستگی به عنوان یکی دیگر از بیمه‌های ارزشمند و مورد نیاز مردم جامعه نام برد و اظهار داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید، به هرکسی که عمر می‌دهیم قوای بدنی او به تدریج ضعیف می‌شود و نیاز به حمایت دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه برخی افراد جامعه فاقد بیمه بازنشستگی هستند، گفت: بیمه سلامت همگانی به دنبال اجرای طرحی باشد که افراد فاقد بیمه مشمول بیمه بازنشستگی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: یکی از مزایای اجرای طرح نسخ الکترونیکی بیمه شدگان کاهش زمان دریافت حق ویزیت از ۶ ماه به کمتر دو ماه است و باید تلاش کرد تا به حداقل کاهش داشته باشد.

مسلم آشوری معاون مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان و مدیرسرپرستی بیمه سلامت کاشان نیز گفت: ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بیمه شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی افزود: همه افرادی که فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند بدون مراجعه حضوری و با ثبت نام اولیه در سامانه خدمت رسانی برای تحت پوشش قرارگرفتن بیمه سلامت اقدام کنند.

آشوری به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم اشاره کرد و از اجرای صد درصد نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی خبرداد و افزود: تمامی مراکز دولتی و خصوصی به صورت صد درصد نسخه نویسی الکترونیکی دارند.

وی اجرای نسخه نویسی الکترونیکی می‌تواند به شفاف شدن اطلاعات سازمان‌های بیمه گر و مشاهده اطلاعات و هویت بیمه شده، صرفه جویی در مصرف کاغذ و همچنین جلوگیری از خطا‌های ناشی از نسخه پیچی و تداخلات دارویی را مزایای طرح نسخه نویسی الکترونیکی دانست.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان یادآور شد: از طریق نسخه نویسی الکترونیکی با ارائه کد ملی و شناسه رهگیری به بیمه شدگان درمانی خدمت رسانی می‌شود.

آشوری یادآور شد: آدرس https://bimehsalamatiranian.ir/logon?returnurl=%۲f برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک سرویس شهروندی برای بیمه شدگان تنظیم شده است که در این سیستم بیمه شده می‌تواند به تمام اطلاعات درمانی خود دسترسی پیدا کند و تمامی خدماتی که از زمان اجرایی شدن نسخه الکترونیکی دریافت کرده را مشاهده کرده و درصورت لزوم تغییراتی درخصوص عکس و آدرس خود را انجام دهد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات