۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۱۳۸۳۹

حضور جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی در منزل شهید اصلانی

حضور جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی در منزل شهید اصلانی
جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی با حضور در منزل شهید اصلانی یاد این روحانی جهادی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، روز گذشته جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی کشور به همراه حجت الاسلام ابوالفضل علیخانی مسؤول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه در منزل شهید اصلانی حضور یافتند.

حجت الاسلام محمد اصلانی از روحانیون جانباز دفاع مقدس که در صحنه های جهادی خدمت به مردم و فعالیت در مناطق حاشیه ای شهر حضوری ستودنی داشت.

این روحانی جهادی که خود نیز در حاشیه شهر زندگی می کرد نشانه ای گلگون از روحانیون گمنامی است که در گوشه ای از این خاک به خدمت به مردم می پردازند و فقط اجر شهادت است که زحماتشان را نشان می دهد.

داماد شهید حجت الاسلام محمد اصلانی در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی با خانواده این شهید که در حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی به شهادت رسید، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره او، گفت: شهید اصلانی زندگی ساده ای داشتند و زی طلبگی را به خوبی رعایت می کردند.

وی افزود: این شهید بزرگوار نسبت به خانواده با مهربانی بسیار رفتار می کرد و پرستاری برادرش را که جانبار اعصاب و روان است، سال ها بر عهده داشت.

داماد شهید حجت الاسلام محمد اصلانی خاطرنشان کرد: به یاد دارم که به شهید اصلانی گفتم قصد ندارید خانه بزرگتر و بهتری بخرید و در آن ساکن شوید؟ ایشان در جواب گفتند که همین خانه ساده برای ما کافی است.

وی شهید اصلانی را اولین طلبه روستای پدریش در شهرستان خواف دانست و گفت: در حال حاضر در آن روستا حدود 100 طلبه مشغول به تحصیل هستند.

سپس فرزند شهید اصلانی تصریح کرد: بعد از تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم حل مشکلات حاشیه شهر مشهد، ستادی تحت عنوان «ستاد ساماندهی حاشیه شهر» در این راستا و در 8 منطقه تشکیل شد که مرحوم ابوی هماهنگ کننده آن بود.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه حاشیه شهر مشهد افزود: یک میلیون و 400 هزار نفر از مردم این شهر در حاشیه زندگی می کنند که شامل اتباع و مذاهب مختلفی بوده و جمعیت قابل توجهی را شکل می دهد؛ شهید اصلانی در حل مسائل و مشکلات این جمعیت اهتمام جدی داشت.

فرزند شهید اصلانی بیان داشت: یکی از ویژگی های شهید اصلانی در محیط خانواده صمیمیت و محبت کردن با اعضای آن بود و همین اخلاق نیکو در طلبه شدن خودِ من، برادرم و خواهرم تأثیر بسیاری داشت.

وی گفت: شهیدان اصلانی و دارایی می توانند الگوهای خوبی برای طلاب باشند؛ پدرم هم اهل علم و تحصیل بودند و هم سوابق خوبی در فعالیت های جهادی از زمان دفاع مقدس تا آخرین روزهای عمرشان داشتند.

در ادامه این دیدار همسر شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد اصلانی اظهار کرد: ایشان در بین ما و در زمینه ولایت مداری حرف اول را می زدند؛ شهید اصلانی مسجد را سنگر اصلی می دانستند و دارای تواضع، مردمی بودن و اخلاص بالایی بودند.

وی با تأکید بر مشوق بودن شهید اصلانی در کسب تحصیل از سوی اعضای خانواده عنوان داشت: ایشان همه ما را به کسب علم تشویق می کردند و بر حضور خانم ها در عرصه های اجتماعی تأکید داشتند.

همسر شهید اصلانی گفت: مباحثی همچون بصیرت افزایی، مقابله با تفکرات گروه های تکفیری و خدمت به مردم از مهمترین دغدغه های شهید اصلانی بود.

وی ادامه داد: اخلاص ایشان به ما نشان داد که خداوند می بیند و نمی گذارد این اخلاص بی نام و نشان بماند؛ همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند "بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می شوند"، با شهادت شهید اصلانی حضور با عظمت مردم در مراسم تشییع پیکرشان را دیدیم، مظلومیت روحانیت نشان داده شد و بعد از این حادثه مردم بیش از پیش پای کار آمدند.

همسر شهید حجت الاسلام اصلانی شهادت را آرزوی اصلی این شهید برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان در پایان همه منبرهایی که داشتند بدون استثناء این آرزو را مطرح می کردند و از خداوند شهادت را طلب می نمودند.

حضور جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی در منزل شهید اصلانی

حضور جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی در منزل شهید اصلانی

حضور جمعی از مدیران مدارس علمیه جهادی در منزل شهید اصلانی

ارسال نظرات