۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۱۳۸۷۰
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

آزمون مهم مسؤولان در مسأله رفع آسیب های اجتماعی و اصلاح فضای مجازی

آزمون مهم مسؤولان در مسأله رفع آسیب های اجتماعی و اصلاح فضای مجازی
نماینده خبرگان گفت: مسؤولان قبل از اینکه دشمنان به بزرگنمایی در مسأله ای بپردازند واقعیت را با مردم در میان بگذارند تا اعتماد آنها به نظام اسلامی جلب شود.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر وظیفه مسؤولان به ویژه قوه قضاییه در سامان دهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی مردم در این فضا پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب دستور دادند که تمام مسؤولان و مدیران قوه قضاییه رصد دقیق نسبت به شایعات فضای مجازی داشته باشند و با این مسائل مبارزه و با مخلان امنیت روانی جامعه برخورد قاطع کنند تا زمینه های هراس انگیزی در میان مردم از بین برود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: یکی از اموری که برهم زننده آرامش روحی و روانی جامعه است که سبب ایجاد اضطراب و هراس میان مردم می شود؛ انتشار شایعاتی درباره وضعیت اقتصاد و آینده کشور، القای ناامیدی مردم از نظام و بزرگ نمایی مشکلات است.

وی با بیان اینکه نخست باید اصلاحات در درون قوه قضاییه آغاز شود، گفت: مسؤولان و سخنگوی قوه قضاییه قبل از اینکه دشمنان به بزرگنمایی در مسأله ای بپردازند، واقعیت را با مردم در میان بگذارند تا اینکه اعتماد مردم به نظام اسلامی جلب شود و  آنها به اخبار و مطالب ضد و نقیض دشمنان و فضای مجازی توجهی نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بر لزوم اطلاع رسانی به هنگام از سوی مسؤولان در مسائل کشور تأکید و تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی به موقع از سوی مسؤولان انجام نگیرد یا برخی مسائل و مشکلات کشور از سوی مسؤولان مطرح نشود، مردم به جای اینکه اخبار و اطلاعات دقیق را از داخل کشور دریافت کنند تحت تأثیر تبلیغات و اخبار شوم دشمنان قرار خواهند گرفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم در صحنه های مختلف از اهداف برپایی انقلاب اسلامی بوده، افزود: مشارکت و همراهی مردم با مسؤولان زمانی تحقق خواهد یافت که آنها در جریان امور و مسائل کشور قرار گیرند، از این رو اگر مسائل و مشکلات کشور به هنگام به مردم گفته نشود ممکن است اعتماد جامعه به نظام اسلامی آسیب ببیند.

وی با اشاره به اینکه طبق رهنمودهای رهبر انقلاب مهمترین وظیفه مسؤولان اصلاح فرایندها است، گفت: باید مسؤولان در زمینه اصلاح فرایندهای اداری، کنار گذاشتن افراد ضعیف، سوء استفاده کنندگان از قوانین و کسانی که در پی ایجاد ناامیدی، القای ناکارآمدی نظام و شایعه پراکنی هستند، اقدام کنند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قبل از اینکه مشکلات کشور به بحران اجتماعی تبدیل شود باید مسؤولان برای حل آن گام بردارند، افزود: مسؤولان در حیطه کاری خود بر اصلاح فرایندهای اجرایی، کادرسازی نیروی انسانی مناسب، رفع آسیب های اجتماعی و عدم بروز شایعات مختلف در فضای مجازی تلاش کنند.

ارسال نظرات