۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۱۳۸۷۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

مبلغان ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

مبلغان ظرفیتی عظیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند
لرستان- حجت الاسلام هاشمی به ظرفیت تبلیغی روحانیت در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام  هبت اله هاشمی، در نشست هم اندیشی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت با دستگاه‌های فرهنگی عضو این شورا اظهار داشت: هدف و اولویت کار ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: از ظرفیت دستگاه هایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، حوزه هنری، دانشگاه لرستان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و دیگر نهادها در ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت باید استفاده شود.

وی به همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: از ظرفیت مبلغان و روحانیان در همه روستاها و مناطق و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی به ظرفیت حوزه هنری در این راستا اشاره کرد و عنوان داشت: باید با بهره مندی از این ظرفیت جلوه های زیبای شهدا را به تصویر کشید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انجام کارهایی همچون تهیه کتاب، فلیم و کلیپ و..از شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای برگزاری کنگره 6 هزار و 544 شهید لرستان انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر ضرورت انجام کار فرهنگی در حوزه درمان بیان کرد: در راستای اجرای طرح پایش سلامت انتظار می رود از ظرفیت گروه پزشکی جهادی استان در زمینه رسیدگی به وع جانبازان استان استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت دانشگاه لرستان و اساتید نیز می توان در طراحی سای، تالیف کتاب و فیلم نامه نویسی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر کارها از نظر هنری با اداره کل فرهنگی و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: با بهره مندی از این ظرفیت باید زندگی نامه، مصاحبه و وصیت نامه شهدا را در قالب هنر بیان کنیم.

وی به نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: دو مطلبه جدی از آموزش و پرورش داریم و انتظار می رود تا زمان برگزاری کنگره 6 هزار و 544 شهید لرستان، یادواره شهدای معلم و کنگره شهدای دانش آموز به ویژه 68 شهید دانش آموز بروجرد را برگزار نمایند.

حجت الاسلام هاشمی بر ضرورت تقویت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در 42 مدرسه شاهد استان لرستان تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان مشخص شدن رابط ایثارگری برای برای حضور در جلسات شورای ترویج،  عنوان کرد: ما هرکاری که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت انجام دهیم برای خودمان بوده چراکه شهدا به کار ما نیاز ندارند و آنها خودشان تابلوی تبلیغی هستند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات