۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۷۱۳۸۹۰
یادداشت؛

سگ‌های ولگرد و کاپیتولاسیون مجازی

سگ‌های ولگرد و کاپیتولاسیون مجازی
دشمنان انقلاب هرچند کاپیتولاسیون حقوقی را به اجرا در نیاوردند؛ اما درفضای مجازی وضعیت را طوری رقم زده اند که سگ بازی به عنوان یک ارزش و معروف در بین برخی از مردم شده است.

 به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در چند روز گذشته دو حادثه مشابه حمله سگ‌های ولگرد به کودکان با فاصله کم در شهرک دامشهر قم به وقوع پیوسته است که منجر به قتل دو کودک خردسال شده است. طبق ارقام ارائه شده، آمار سگ های ولگرد در کشور ما بیش از چهارمیلیون و 200 هزار سگ است که بنابر اعلام کارشناسان محیط زیست، حدود دو تا سه‌میلیون یا به‌ عبارتی بیش از نصف این رقم را سگ‌های خیابانی تشکیل می‌دهند که نسبت به سگ‌های ولگرد در سایر کشورهای جهان آماری نگران‌کننده است.

پیش‌تر یک پژوهشگر حیات‌وحش درخصوص این بحران در ایران گفته بود: «آمار نشان می‌دهد که روزانه بیش از ۵۰۰ نفر در کشور توسط سگ‌های صاحب‌دار و حدود ۵۵ نفر توسط سگ‌های بلاصاحب در کشور گزیده می‌شوند و این یعنی تقریبا روزانه نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان منابع مالی وزارت بهداشت به‌صورت یارانه‌ای برای درمان افرادی هزینه می‌شود که توسط سگ گزیده شده‌اند و سالانه نزدیک به ۱۰میلیون دلار وزارت بهداشت برای واکسن ضدهاری افرادی هزینه می‌کند که دچار سگ‌گزیدگی و حیوان‌گزیدگی شده‌اند».

ماجرای سگ های ولگرد هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کند و به یک چالش مهم در بین مردم و به خصوص در دامشهر قم تبدیل شده است؛ همان جایی که سگ های هار کودکان مردم را می‌کشند؛ اما تعدادی سگ باز و جاهل مانع از جمع آوری سگ ها می شوند.

در کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده است، زنی مانع از جمع آوری سگ های ولگرد می شود و به طور عجیبی مقاومت می کند.

تعداد بازدید : 1

حال سوال این است که چرا این خانم بدون این که صاحب و مالک سگ ها (در فیلم زیر باشد) مانع از اجرای قانون و جمع آوری سگ های ولگردی که هاری آنان در این چند روز نمود عینی داشته است، می شود و در واقع عدم جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد و هار در مکانی مناسب را به جان کودکان بی گناه مردم ترجیح می دهد؟ و برخلاف آموزه ها و دستورات اسلامی هیچ اولویتی بین جان انسان ها و حیوانات (حتی هار و مضر بر جان مردم) نمی بیند؟ آیا واقعاً جان سگ ها مهمتر از جان انسان ها است؟

پاسخ بسیار روشن است و آن این است که کشور ما در یک استعمار مجازی به سر می برد که دشمنان در آن دارای حق کاپیتولاسیون بوده و از نظارت و برخورد مقتضی مصون هستند.

سگ‌های ولگرد و کاپیتولاسیون مجازی

امام خمینی(ره) در ماجرای کاپیتولاسیون که حقوق قضاوت کنسولی و حقوق برون مرزی را به آمریکا و در قلمرو حاکمیت ملی کشور میزبان اعطا می کرد فرمودند کاپیتولاسیون یعنی «اگر یک سگ آمریکایی به شاه ایران آسیب برساند، شما حق محاکمه ندارید...».

 امروزه اما دشمنان انقلاب اسلامی هر چند نمی توانند کاپیتولاسیون حقوقی را در کشور ما به اجرا در آورند؛ اما در فضای استعماریِ مجازی، وضعیت را طوری رقم زده اند که اموری مثل سگ بازی به عنوان یک ارزش و معروف در بین برخی از مردم شده و برای خود مدافعانی پیدا کرده است؛ به گونه ای که اگر یک سگ حتی کودک شما را دریده یا کشته باشد، مردم و حتی مسئولین مربوطه حق اعتراض و پیگیری و مقابله با سگ های ولگرد را نداشته باشند.

دشمنان ما با آرامش خاطر، با اطلاع از بی نظارتی و رها بودن فضای مجازی، آرامش روانی جامعه ما را به تاراج برده اند؛ اما مقصر کیست؟ کدام دستگاه و مقامی متولی حل مشکل سگ‌های ولگرد خیابانی است؟ و یا پدیده سگ‌های خیابانی بیشتر حاصل کدام تصمیمات اشتباه است؟

سگ‌های ولگرد و کاپیتولاسیون مجازی

مراکزی مثل شورای عالی فضای مجازی و دولت محترم به عنوان متولیان امر، سازمان صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، قوه قضائیه، حوزه علمیه و دیگر مراکز مربوطه و حتی سازمان های مردم نهاد در این زمینه چه نقشی ایفا کرده اند؟

باید مراکز انقلابی به دلیل ترک فعل های صورت گرفته در زمینه کنترل سگ های ولگرد و جلوگیری از فجایعی مشابه حمله سگ ولگرد به کودک خردسال در دامشهر قم، در مطالبه‌گری نسبت به انجام وظایف نهادهای اجرایی کوتاهی نکنند تا اقناع سازی ها و فرهنگ سازی های لازم بین مردم در جامعه صورت گیرد.

علاوه براین که مردم عزیز ما نیز باید در مقابل افکار جاهلانه این گونه افراد - که با تقلید کورکورانه از آموزه های فضای مجازی و الگوگیری از عملکردهای نادرست برخی سلبریتی ها که دست به حمایت های نابجا از سگ های هار می زنند- بایستند و از مراکز جمع آوری سگ های ولگرد و هار حمایت کنند تا دیگر شاهد اتفاقات مشابه دامشهر و جان باختن عزیزانمان بخصوص کودکان بی گناه نباشیم.

تعداد بازدید : 1
این 2 سگ ابراهیم کوچولو را 40 دقیقه زنده زنده خوردند
 
سعید چراغی
ارسال نظرات