۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۱۴۰۲۱
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد مطرح کرد؛

هیئات مذهبی و عزاداری ها، عامل حفظ و پایداری تشیع

هیئات مذهبی و عزاداری ها، عامل حفظ و پایداری تشیع
اصفهان ـ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: هیأت داری و مداحی شغل نیست، بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیأت را دارد، نهادینه شده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ظهر امروز در نشست مشترک کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی استان، با اشاره به اعیاد ماه ذی الحجه روایاتی در فضیلت این ماه و اعیاد آن بیان کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرمایند اگر خدا امیرالمومنین(ع) را برای فاطمه(س) خلق نمی کرد، همتایی و کسی که لیاقت زوجیت فاطمه(س) را داشته باشد در روی زمین از آدم و همه بچه های آدم نبود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، با تأکید بر اهمیت رعایت تقوا و خود سازی در بین مسؤولین هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) می فرمایند: به خدا سوگند ما هیچ برگه برائتی از خدا نداریم و هیچ قرابت و نزدیکی با خدا نداریم و هیچ حجتی هم علیه خدا نداریم و ما به خدا نزدیک نمی شویم جز با اطاعت خدا، اگر مطیع خدا بودیم ولایت ما به دردش می خورد و هر کس نافرمانی خدا را بکند، ولایت ما هیچ به درد او نمی خورد، وای بر شما مغرور نشوید.

وی ادامه داد: نفس و جان و همه توفیقات ما از سوی خداست و هیچکس به وسیله عملش در بهشت نمی رود بلکه همه از فضل خداوند است.

آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: بنا بر روایتی از امام صادق(ع) خداوند به حضرت داوود(ع) فرمود که معصیت کاران را بشارت بده و صدیقین را بترسان، حضرت داود گفت خدایا چطور این کار را بکنم؟ خداوند فرمود: گنهکاران را بشارت بده و بگو خدا غفار است و صدیقین را بفهمان که اگر بخواهم حساب و کتابی برای شما باز کنم، به این راحتی احدی از شما وارد بهشت نمی شوید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و ارزش فعالیت در راستای تعظیم شعائر الهی اشاره کرد و گفت: آنچه که تشیّع را تا برهه کنونی حفظ کرده و ادامه داده، همین هیئات مذهبی و همین عزاداری ها بوده است.

وی با بیان اینکه هیئت داری و مداحی کاری ارزشمند است، اظهار کرد: هر چه به ظهور نزدیک می شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می شوند، هیأت داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیأت را دارد، نهادینه شده باشد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات