۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۷۱۴۰۲۳
مسؤول بسیج جامعه زنان کاشان خبر داد؛

جشنواره «فردخت» با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کاشان برگزار می‌شود

جشنواره «فردخت» با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در کاشان برگزار می‌شود
اصفهان – تقاعدیان از برگزاری سومین دوره جشنواره «فردخت» در شهرستان کاشان با هدف ترویج و ارتقاء سبک زندگی ایرانی و اسلامی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، عادله سادات تقاعدیان پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی فردخت در خانه عباسیان کاشان، گفت: رویداد فردخت نخستین جشنواره فرهنگی و هنری در صنعت مد و لباس استان اصفهان با هدف ترویج و ارتقاء سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزارمی‌شود.

وی به لزوم توجه به حوزه مد و پوشش به عنوان یک مطالبه عمومی، گفت: این جشنواره چرخه‌ای از فرهنگ، هنر و صنعت است.

تقاعدیان با اشاره به اینکه این جشنواره با مساعدت و همکاری مدیران و مسؤولان شهرستان می‌شود، اظهار داشت: در سال ۹۹ این برنامه با مشارکت ۳ دستگاه و در سال ۱۴۰۰ با همکاری ۱۲ دستگاه برگزار شد.

قائم مقام ستاد برگزاری سومین دوره جشنواره «فردخت» گفت: این جشنواره در ادامه فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله کاشان است که افق نگاه آن به سوی تمدن نوین اسلامی است.

به گفته وی براساس سابقه‌ای که شهرستان کاشان در علم، فقاهت، سیاست و شهادت دارد، می‌توان ادعا کرد کاشان میراث دار این تاریخ اصیل است.

جشنواره فردخت به دنبال تجاری سازی طرح‌های پوشش ایرانی اسلامی است
احمد قربانعلی زاده معاون سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان نیز با اشاره به اینکه جشنواره ملی فردخت به دنبال تجاری سازی طرح‌های پوشش ایرانی اسلامی است، گفت: متاسفانه انتخاب و زیبا شناسی لباس و پوشش در جامعه ما وضعیت مطلوبی ندارد.

وی همچنین به دستاورد‌های جشنواره «فردخت» در حوزه فرهنگ اشاره کرد و از این برنامه به عنوان یکی از رویداد‌های کم نظیر در طراحی و دوخت پوشاک ایرانی و اسلامی و همچنین حوزه عفاف و حجاب نام برد و افزود: فرهنگ همیشه به عنوان بینش و رفتار آدم‌ها در جامعه تعریف شده و اگر بخواهیم جامعه‌ای را قضاوت کنیم یکی از شاخصه‌های آن برای تشخیص فرهنگ، نوع پوشش افراد است.

به گفته وی انتخاب و زیبا شناسی لباس و پوشش در جامعه ما متاسفانه وضعیت مطلوبی ندارد و با توجه به ظرفیت گسترده‌ای که فرهنگ و هنر ما دارد از این ظرفیت باید بیشترین بهره برداری را داشت.

قربانعلی زاده تلاش برای کم کردن فاصله بین دانشگاه و طراحان با بازار را یکی از ویژگی‌های این جشنواره اعلام کرد و ایجاد ارتباط طراحان در کاشان و حتی کشور را یکی از دستاورد این جشنواره دانست و افزود: این جشنواره به دنبال تجاری سازی طرح‌های پوشش ایرانی اسلامی است.

در این مراسم از پوستر سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری فردخت با موضوع رقابت طراحی و دوخت پوشش ایرانی- اسلامی که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، مرکز فنی حرفه‌ای شهید موسویان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در گستره ملی برگزار می‌شود در خانه تاریخی عباسیان رونمایی شد.

این جشنواره در قالب طراحی و دوخت مانتو اجتماع و در بخش طراحی کالکشن خانواده و فرم مدارس دخترانه و پسرانه و همچنین بخش پژوهش و دانش بنیان برای آشنایی فارغ التحصیلان و دانشجویان رشــته طــراحی و دوخت لبــاس به دبیری محمدرضا نجفی در کاشان آغاز به کار کرد.

علاقه‌مندان به شرکت و رقابت در این جشنواره می‌توانند تا ۲۰ شهریور ماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، زمان برپایی نمایشگاه ۱۶ تا ۲۱ مهر است و اختتامیه این رویداد ۲۰ مهر همزمان با هفته وحدت برگزار می شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات