۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۱۴۰۷۶
در بیانیه ای اعلام شد؛

موضع گیری جنبش امل لبنان درباره سوریه

موضع گیری جنبش امل لبنان درباره سوریه
جنبش امل لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: برگزاری هر گونه نشست عربی در سطح سران کشورها در سایه نبود سوریه بی معنی و بی فایده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دفتر سیاسی جنبش امل لبنان نشست دوره‌ای خود را به ریاست «جمیل حایک» و با حضور اعضا برگزار کرد و در این نشست اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جنبش امل پس از این نشست با صدور بیانیه‌ای بر موضع یکپارچه لبنان در ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی و حفظ ثروت منابع دریایی تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: در پنجم جولای که روز شهید نامگذاری شده است، جنبش امل خود را در نبرد علیه پروژه صهیونیسم می‌داند و رسالت این جنبش حمایت از لبنان در قبال تهدیدهای رژیم صهیونیستی بوده است و شهدایی که به ندای پیشوایشان امام موسی صدر لبیک گفتند، سردمدار کاروانی بودند که تحول بزرگی را رقم زده و پیروزی بزرگی را محقق ساختند.

بیانیه مذکور عنوان کرد: لبنان دیگر وقت ندارد و بر این اساس دیگر جایی برای نزاع، خصومت سیاسی و تردید در تشکیل دولت جدیدی که مسئولیت کامل را بر عهده داشته باشد، وجود ندارد. دولت جدید باید پیگیر مسائل مهم و حیاتی باشد و ساز و کاری برای بهبود شرایط اقتصادی اتخاذ کند.

جنبش امل بر پایبندی به اتخاذ موضع یکپارچه در قبال مسئله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی و حفظ منابع دریایی و پافشاری بر استفاده کامل از آنها و مقابله با تلاش‌های رژیم صهیونیستی جهت مصادره این منابع تاکید کرد و خواستار تسریع در شروع عملیات کاوش و اعمال فشار به شرکت‌های مجری برای پایبندی به تعهد خود شد.

از سوی دیگر جنبش امل در مورد اتفاقات سوریه اظهار داشت: محکوم کردن و نکوهش در قبال تجاوزات صورت گرفته علیه سوریه فایده‌ای ندارد و بخش بزرگی از آنچه در حال رخ دادن است ناشی از بیگانگی و خصومت برخی عرب‌ها در قبال سوریه است و برگزاری هر گونه نشست عربی در سطح سران کشورها در سایه نبود سوریه بی معنی و بی فایده است./۹۸۸/

ارسال نظرات