۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۷۱۴۰۸۴
در گفت و گو با رسا مطرح شد؛

منطقه آزاد اروند آماده خدمت به زوار اربعین

منطقه آزاد اروند آماده خدمت به زوار اربعین
خوزستان - دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند از آمادگی این منطقه برای خدمت به زوار اربعین خبر داد و گفت: درمانگاهی در شلمچه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران راه اندازی شده است.
حجت الاسلام عادل فریحی، دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به میزبانی منطقه آزاد اروند از زائران اربعین اظهار کرد: ۵۵ هکتار تا نقطه صفر مرزی به عنوان حوزه استحفاظی منطقه آزاد اروند تعیین شده است برهمین اساس در ستاد اربعین منطقه آزاد اروند ۲ قرارگاه فنی، زیرساختی، فرهنگی، ارتباطی و عمرانی برپا شده است.

وی بهسازی و هموارسازی ورودی جاده امام رضا(ع) و اتوبان شلمچه را یکی از فعالیت‌های مدنظر برای قرارگاه عمرانی ستاد اربعین منطقه آزاد اروند دانست و عنوان داشت: از دیگر فعالیت‌های مدنظر برای این قرارگاه تأمین روشنایی گیت‌های جاده است که هم اکنون نیز در حال اجرا می‌باشد و پیش بینی می‌شود که تا ۱۵ مردادماه به پایان برسد.

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با اشاره به تقسیم کار صوت گرفته در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) بیان داشت: بخشی خدمات عمومی مانند نظافت محوطه پایانه، ساماندهی و آماده سازی سرویس‌های بهداشتی و نظافت عمومی در نقطه صفر مرزی انجام خواهد شد و پس از آن در خاک عراق خواهد بود؛ همچنین به منظور رفاه حال زائران اربعین حسینی خدمات عمومی و استقرار موکب‌ها در خاک عراق نیز انجام خواهد شد.

حجت الاسلام فریحی از راه‌اندازی درمانگاه در شلمچه برای ارائه خدمات بهداشتی به زائران خبرداد و تصریح کرد: اقدامات لازم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات به جهت مقابله با ویروس کرونا پیش‌بینی شده و امکانات و تجهیزات لازم برای درمانگاه تامین خواهد شد.
 
وی در پایان گفت: منطقه آزاد اروند آمادگی کامل را برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه را دارد./۹۴۵۴/
ارسال نظرات