۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۷۱۴۱۵۴
امام جمعه شهرستان پاوه:

فضای مجازی عقیده و تفکر جوانان را هدف گرفته است

فضای مجازی عقیده و تفکر جوانان را هدف گرفته است
کرمانشاه ـ ماموستا قادری گفت: فضای مجازی فکر جوانان ما را نشانه رفته است و ما نمی‌توانیم با اسلحه امربه ‌معروف کنیم مگر با زبان شیرین و آرام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه آغاز به کار مجمع امربه‌ معروف و نهی از منکر پاوه امروز با حضور ماموستا ملاقادر قادری، سردار شاویسی رئیس مجمع امربه‌معروف، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه، فرمانده انتظامی و جمعی از یادگاران دفاع ۸ ساله در سالن جلسات مؤسسه خیریه قبا این شهر برگزار شد.

ماموستا ملاقادر قادری در این جلسه اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید: كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ یعنی اینکه از عصر آدم تا عصر خاتم انسان‌های زیادی روی زمین آمده‌اند و پیامبران کثیری مرسل شده‌اند.

امام جمعه شهرستان پاوه افزود: در میان همه اینها خداوند خطاب به امت رسول‌الله(ص) می‌فرماید: «از بین تمامی امت‌ ها شما بهترین امت هستید چون امر به ‌معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار داده‌اید»؛ اگر ما بخواهیم این امتیاز خیر امت را داشته باشیم، باید امربه‌ معروف و نهی از منکر در جامعه ما همیشه زنده باشد.

وی ادامه داد: همچنین پیامبر بزرگوار ما می‌فرمایند: «مَنْ رَأَى مِنْكُمْ مُنْكَرًا فَلْيُغَيِّرْهُ بِيَدِهِ، فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِلِسَانِهِ فَإِنْ لَمْ يَسْتَطِعْ فَبِقَلْبِهِ وَذَلِكَ أَضْعَفُ الْإِيمَانِ» هر کس منکری را در جامعه دید، باید باقدرت جلوی آن را بگیرد اما اگر قدرت و پشتوانه نداشت، با زبان و به‌صورت تبلیغی با منکر مخالفت و مقابله کند ولی اگر پشتوانه و توان زبانی نداشت و یا جو حاکم به او اجازه نمی‌داد، باید در درون خود از منکرات ناراحت باشد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: در جمهوری اسلامی افرادی زیادی با زبان خود امر به ‌معروف و نهی از منکر کرده‌اند، ولی شیاطین الناس با آنها روبرو شده‌اند و جمعی از این عزیزان شهید شده‌اند.

امام جمعه شهرستان پاوه عنوان کرد: امام محمد غزالی در کتاب «احیاءالعلوم» آورده است: «امربه‌معروف و نهی از منکر قطب اعظم دین است اگر برنامه امر به ‌معروف و نهی از منکر تعطیل شود، گمراهی در جامعه رشد می‌کند و جامعه به‌ سوی فساد کشیده می‌شود و افراد از بین می‌روند».

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: نتیجه این است که امربه‌معروف و نهی از منکر مبارزه با ضلالت و گمراهی است این امر خیلی سخت است ولی نتیجه مثبتی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایه و اساس هر حکومت و جامعه‌ و خانواده‌ای اخلاق است، تا زمانی که در جامعه اخلاق وجود داشته باشد مردمان آن جامعه سربلند هستند، اما اگر در جامعه‌ای اخلاق وجود نداشت زندگی سخت خواهد بود و باید برای آن جامعه فاتحه خواند و با صدای بلند برایشان گریه کرد و مرثیه خواند.

امام جمعه شهرستان پاوه یادآور شد: ما در جمهوری اسلامی یکی از ارکان حفظ امنیت و اخلاق و آرامش و بقای نظام و دین و حریم خانواده را امربه‌معروف و نهی از منکر به مردم معرفی کرده‌ایم و در راس این امر بنیانگذار جمهوری اسلامی(ره) بوده است.

وی اظهار داشت: وضعیت امروز ما مثل دهه ۶۰ و ۷۰ نیست. در این عصر امربه‌معروف سخت است. می‌طلبد آرام و با محبت و با حکمت باشیم. بنیا‌نگذار جمهوری اسلامی می‌فرمایند: «در امربه‌معروف به همه محبت کنید. با محبت می‌شود منحرف‌ها را مستقیم کرد».

ماموستا قادری گفت: امروز فضای مجازی فکر جوانان ما را نشانه رفته است و ما نمی‌توانیم با اسلحه امربه ‌معروف کنیم مگر با زبان شیرین و آرام، اکنون شاهدیم فرزندان ما بیش از پدران و مادرانشان بر فضای مجازی تسلط پیدا کرده‌اند و این خطرناک است زیرا این قدم شما در راه‌اندازی مجمع امربه‌معروف شهرستان پاوه یک قدم مثبت است.

وی بیان کرد: این تشکیلاتی را که راه انداخته‌اید مبارک است لذا می ‌طلبد برنامه مدون و نظارت کافی داشته باشید و ما هم در حد توان خدمت دوستان خواهیم بود./1400/

ارسال نظرات