۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۱۴۲۱۰
دبیر علمی رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی:

هدف رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی، احیای فناوری‌های اجتماعی است

هدف رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی، احیای فناوری‌های اجتماعی است
دکتر مقصودی هدف رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی را احیای فناوری‌های اجتماعی دانست و گفت: ما به دنبال پمپاژ روحیه به این افراد هستیم تا کنشگر و فعال شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر حمیدرضا مقصودی، عضو هیئت علمی دانشگاه قم و دبیر علمی نخستین رویداد ملی هجرت اشتغال آفرینی که از 28 تیرماه تا 3 مردادماه توسط این دانشگاه برگزار خواهد شد، گفت: شهر مقدس قم می‌تواند منشأ تغییرات بسیار بزرگ باشد از این جهت ماجرای اشتغال آفرینی دانش بنیان ذیل اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی را شروع کرده‌ایم تا صدها هزار نفر در دانشگاه‌های کشور را برای حل مسائل اقتصادی وارد کنیم و جلوی شکست های متعدد در اقتصاد که به‌خاطر اقتصاد مبتنی بر نظام سرمایه داری یا دولتی و بخش خصوصی ایجاد می‌شود را بگیریم.

وی با اشاره به دزدی نوین استعمار از کشورها توضیح داد: نظام سرمایه داری گاهی اوقات در کشورها خود را پیشرفته نشان می‌دهد و حاکمیت می‌کند تا مبتنی با نظام اسلحه خود به زور نفت و معادن کشورهای مختلف را چپاول کند.

استاد دانشگاه ادامه داد: حرکت اربعین کاملاً مردمی که دولت نسبت به این حرکت منفعل است؛ ولی شما شاهد نظم عجیب و کارآمدی در آن هستید که نظیر آن در مساجد، هیئات، راهیان نور و ... دیده می‌شود.

دبیر نخستین رویداد هجرت اشتغال آفرینی، این رویداد را محملی برای احیای فناوری‌های اجتماعی دانست و ابراز داشت: رئیس جمهور وعده یک میلیون شغل دادند که ما از همان ابتدا لجنه‌های فکری در دانشگاه قم تشکیل دادیم که چطور می‌توانیم برای تحقق این یک میلیون به‌عنوان مجمع دانشگاهی کمک کنیم.

وی ادامه داد: این شعارها و وعده‌های دولت در راستای شعار جهش تولید از سوی رهبر انقلاب بود؛ اگر چین در 20 سال اخیر یا کره جنوبی 1970 یا آلمان در میانه دو جنگ جهانی را بررسی کنیم این کشورها ناگهان با یک جهش در اشتغال روبرو شدند که با کاهش درصد بیکاری و آوردن مردم به میدان اقتصاد، پیشرفت کردند.

دکتر مقصودی اولین دوره از رویداد هجرت اشتغال آفرینی را با حضور 600 نفر از آقایان به مدت هفت روز عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ما در رویداد اول تنها از آقایان، در رویداد دوم نیز تنها از بانوان و در رویداد سوم به بعد نیز خانواده‌ها را خواهیم آورد و این فرآیند را تا 15 هزار نفر ادامه خواهیم داد.

وی عنوان هفت روز را به ترتیب چنین اعلام کرد: رهایی، برخورد، نابودی، مسابقه، طراحی، ساخت و حرکت.

دبیر رویداد هجرت اشتغال آفرینی در توضیح فرآیند این رویداد توضیح داد: ما در حاشیه این رویداد با اتفاقات بسیار عجیب و غریبی روبرو خواهیم شد که برای همین از اصحاب رسانه نیز دعوت می‌کنیم تا برای بلاگری و پوشش این حواشی حضور یابند.

وی افزود: ما در این رویداد به دنبال آموزش صرف نیستیم؛ البته که دوره‌ها و مسائل آموزشی را در این هفت روز دنبال خواهیم کرد؛ ولی این رویداد، یک رویداد فرهنگی و اجتماعی است.

دکتر مقصودی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر نحوه تعامل و هدایت شرکت کنندگان رویداد از سوی دانشگاه قم گفت: نیروهای جهادی هستند که به مناطق محروم می‌روند و به آن‌ها در زمینه اشتغال آفرینی کمک می‌کنند؛ اما چون حرکتی از سوی مردم آن منطقه صورت نگرفته در وهله اول، این کارها به جایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: رویداد ما همانطور که اربعین یا راهیان نور باعث می‌شود که شما تا یک سال روحیه اربعینی یا راهیان نور داشته باشید، ما تلاش می‌کنیم چنان پمپاژ روحیه برای این افراد داشته باشیم که خودشان بعد از این رویداد کنشگر و گسترش دهنده این روحیه باشند.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات