۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۷۱۴۲۵۴
به همت دفتر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی؛

مراسم عزاداری شهادت امام باقر در مکه مکرمه برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت امام باقر در مکه مکرمه برگزار شد
مراسم عزاداری شهادت حضرت امام باقر علیه السلام به همت دفتر مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بیست و ششمین سال برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت باقرالعلوم (ع) همزمان با روز شهادت آن امام همام از سوی دفتر مرجع فقید شیعه، حضرت آیت الله فاضل لنکرانی عصر امروز در هتل ویولت مکه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ و مرثیه ثرایی میثم مطیعی برگزار شد.

ثمره ولایتمداری در نگاه و اندیشه امام پنجم شیعیان

حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ با اشاره به اینکه پایه گذاری اجتهاد در اسلام از اقدامات و خدمات امام باقر (ع) است، گفت: ایجاد شبکه گسترده ارتباطی برای نشر علوم اسلامی و نهضت علمی و فرهنگی و تربیت شیعیان از دیگر خدمات آن امام همام است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن شیعیان در مسیر اطاعت و بندگی خداوند از اهداف و اقدامات امام باقر (ع) است، ابراز داشت: تسلیم در برابر پروردگار و ولایتمداری شرط قبولی اعمال و تکمیل ایمان از نگاه اهل بیت (ع) می باشد.

ثمره ولایتمداری در نگاه و اندیشه امام پنجم شیعیان

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حج زمانی حج می شود که در آن ولایت امیرالمؤمنین مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: ثمره و نتیجه ولایتمداری از نگاه حضرت امام باقر (ع) دوستی اهل بیت، انتظار ظهور و برأت از دشمنان اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی واعظ افزود: برخورد با مانع تراشان در مسیر فرهنگ اهل بیت (ع) و ظلم ستیزی از دیگر اقدامات امام باقر علیه السلام در مدت امامتش می باشد.

وی در پایان با اشاره به ظلم ستیزی و دفاع علمی از اسلام ناب محمدی در سیره امام باقر (ع) تصریح کرد: قاطعانه سخن گفتن در مجلس یزید ملعون در دفاع از اهل بیت از نشانه های دیگر ظلم ستیزی آن امام همام حتی در دوران کودکی و قبل از امامت ایشان است.

ثمره ولایتمداری در نگاه و اندیشه امام پنجم شیعیان

گفتنی است این مراسم با حضور روحانیون کاروانها از کشور اسلامی ایران و برخی از کشورهای دیگر و جمع کثیری از دلسوختگان و ارادتمندان زائران بیت الله الحرام ایرانی و دیگر کشورها در هتل ویولت مکه مکرمه برگزار شد و در ابتدای مراسم میثم مطیعی به ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت پرداخته و یاد و خاطره حضرت آیت الله فاضل لنکرانی رحمة الله علیه که بانی برگزاری این مراسم بود را گرامی داشت.

ارسال نظرات