۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۷۱۵۰۹۸
در نشست تخصصی جمعیت مطرح شد؛

پنج برنامه محوری حمایت پایدار از «خانواده و جمعیت»

پنج برنامه محوری حمایت پایدار از «خانواده و جمعیت»
حجت الاسلام کشوری با لزوم تاکید بر برنامه های دولتی برمحور خانواده و جمعیت گفت: هر طرحی که عوامل نهادی تخریب خانواده را مهار نکند نفع ثابتی برای جمعیت و فرزند آوری ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی کشوری دبیر برنامه جمعیتی الگوی پیشرفت در نشست تخصصی جمعیت که در مرکز فرهنگی پلاک 313 جمکران برگزار شد، گفت: ارتباط مستقیمی میان درک افراد از خانواده و فرزندآوری و جمعیت وجود دارد.

وی افزود: اگر درک افراد جامعه را از مسأله خانواده و جایگاه آن ارتقا دهید میوه شیرین و مبارک افزایش جمعیت با کیفیت را تجربه خواهید کرد و لذا نباید راه دیگری بجز تقویت جایگاه خانواده در این حوزه انتخاب کرد.

حجت الاسلام کشوری با تشریح اینکه با پذیرش سلطان جائر بر تمام زندگی جامعه تاثیرگذار خواهد بود، اظهار کرد: دقت کلمه سلطان در آیات و روایات مجموعه ای از درک ها را برای ما ایجاد می کند که نظامات اجتماعی بر همه مسائل موثر است لذا با پذیرش سند 2030 سازمان ملل که به نوعی سلطان جائر محسوب می شود بر تمامی حوزه ها خصوصاً خانواده تاثیرگذار خواهد بود.

دبیر برنامه جمعیتی الگوی پیشرفت با توضیح این نکته که استعداد فرزندان با رعایت دستورالعمل هایی متفاوت خواهد شد، عنوان کرد: با انعقاد نطفه صحیح استعداد فرزند از سه حیث زیبایی، سلامت و هوش برتر و در درجه کامل خود شکل خواهد گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی زمانی می تواند آرمان های انقلاب را محقق کند که رو به روز اختیارات خانواده را افزایش دهد و با به گونه ای جامعه را آموزش داد تا فرزند و اولاد زیاد را مفید برای جامعه بداند.

حجت الاسلام کشوری با بیان اینکه مدرنیته فردگرایی را گسترش و نگاه خانواده محور را تنزل داده است، تصریح کرد: سرفصل همه مباحث کشور باید حول محور خانواده و جمعیت باشد چرا که مدرنیته به دنبال فردگرایی و تنزل نگاه خانواده محور می باشد.

دبیر برنامه جمعیتی الگوی پیشرفت با معرفی نظامات تنزل دهنده نظام خانواده ابراز کرد: تولید صنعتی و متمرکز از چند حیث تاثیر منفی برنهاد خانواده دارند که از جمله آن ها قرارداد استخدام و اجاره کارگر است لذا باید طرحی برای اصلاح قراردادها داشت.

وی ادامه داد: همه برنامه های مرتبط با جمعیت و از جمله قانون جوانی جمعیت را بر اساس میزان مواجهه با نظامات تخریب کننده خانواده ارزیابی می کنیم، تصریح کرد: هر طرحی که عوامل نهادی تخریب خانواده را مهار نکند نفع ثابتی برای جمعیت و فرزند آوری ندارد و طرحی ناقص محسوب می شود.

حجت الاسلام کشوری ادامه داد: برای حمایت پایدار از "خانواده و فرزند آوری" پنج برنامه اصلاح الگوی اشتغال و تجارت، اصلاح آموزش و پرورش، اصلاح الگوی مدیریت شهری، اصلاح الگوی ساخت ساختمان و اصلاح الگوی مشاوره طبی مرتبط با فرزند آوری، نقاط شروعی سریع الاثر محسوب می شوند.

 

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
سلام
لطفا توضیح بیشتری درباره این جلسه بنویسید.
0
0