۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۷۱۵۳۹۳

کشف شهر باستانی رومی در کشور اسپانیا

کشف شهر باستانی رومی در کشور اسپانیا
بیش از یک دهه تیمی از باستان‌شناسان در چند منطقه مختلف از روستای کوچک در نزدیکی شهر آراگون واقع در کشور اسپانیا، مشغول حفاری و انجام عملیات کاووش بودند که در نهایت متوجه شدند که تمامی مناطق کاووش شده در حقیقت یک شهر رومی بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بیش از یک دهه تیمی از باستان‌شناسان دانشگاه "ساراگوسا" در چند منطقه مختلف از روستای کوچکی به نام "آرتیدا" در نزدیکی شهر آراگون واقع در کشور اسپانیا، مشغول حفاری و انجام عملیات کاووش بودند که در نهایت متوجه شدند که تمامی مناطق کاووش شده در حقیقت یک شهر رومی بزرگ است.

این سایت حفاری با وسعت 4 هکتار به چندین منطقه کاووش باستان‌شناسی تحت مدیریت‌های جداگانه تقسیم شده بود که هر کدام به صورت مجزا مورد بررسی و انجام کاووش قرار می‌گرفت.

در اوایل سال 2021 عملیات مورد نیاز جهت انجام کاووش‌های لازم در چهار سایت موصوف به مدت دو سال آغاز شد که در ماه ژوئیه و آگوست سال 2021 یکی از چهار سایت تاریخی که با عنوان "Hermitage of San Pedro" شناخته می‌شد به طور کامل مورد کاووش قرار گرفت. سه سایت باقی مانده نیز به عنوان بخشی از یک شهر بزرگ رومی به نام "El Forau de la Tuta" معرفی شدند که تا کنون ناشناخته بود.

آثار باستانی | آثار تاریخی ,

این کشف عظیم باستان‌شناسی مستلزم تلفیق روش‌های تشخیص کلاسیک با فناوری مدرن بود؛ از جمله تحقیقات نقشه‌برداری قدیمی که با اسکن‌های مدرن مقایسه می‌شد.

کشف این شهر به دنبال شناسایی دو خیابان، بقایای پیاده‌رو و چهار مجرای فاضلاب بدوی صورت گرفت. همچنین دست یک مجسمه مرمرین در نزدیکی اتاق پذیرش یک گرمابه که مزیین به نقوش صدف، گوش ماهی و همچنین دو کوپید(اسطوره روم)  سوار بر اسب‌های دریایی، کشف شد.

تیم باستان‌شناس همچنین ساختمان‌هایی با ابعاد تاریخی را کشف کردند که همگی دال بر وجود یک شهر رومی بزرگ است که در فاصله بین قرن اول تا پنجم میلادی وجود داشته است.

آثار باستانی | آثار تاریخی ,

سناریو بعدی برای تحقیق ابعاد گوناگون این مکان، بررسی دقیق سنگ قبرهای کشف شده در گورستان این شهر رومی و همچنین سیستم آب و فاضلاب این شهر که شباهت بسیار زیادی به سیستم‌های کشف شده در شهر روم باستان در Andelo و Los Bañales دارد، است.

مطابق اسناد تاریخی و به گفته باستان‌شناسان این شهر رومی پس از فروپاشی امپراطوری روم به مکان متروکه‌ای بدل شد که در فاصله قرن 9 تا 13 نیز یک روستای قرون وسطایی به دلیل وجود منابع آبخیزداری و حاصل‌خیزی مناسب برای انجام امورات کشاورزی، روی ویرانه‌های این شهر رومی بنا شده بود.

ارسال نظرات