۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۱۵۴۹۲

اعتصاب غذای ۷۵ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

اعتصاب غذای ۷۵ اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
۷۵ اسیر فلسطینی در اعلام همبستگی با دو اسیر فلسطینی دربند زندان‌های رژیم اشغالگر قدس دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، 75 زندانی حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتراض به ادامه بازداشت اداری «رائد ریان» و «خلیل عواوده» و عدم رسیدگی به وضعیت جسمانی این دو اسیر فلسطینی از آغاز اعتصاب غذای خود در زندان‌ها خبر داده‌اند.

این در حالی است که «حسین عبد ربه» سخنگوی هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد، 108 روز از شروع اعتصاب غذای رائد ریان که در حال حاضر در زندان رمله در بازداشت اداری به سر می‌برد، می‌گذرد و دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بدون رعایت تشریفات قانونی در قبال وی تصمیم دارد تا با تمدید 6 ماهه مدت بازداشت اداری‌اش رسیدگی به پرونده این اسیر فلسطینی را در دادگاه‌ها به تاخیر بیندازد.

عبد ربه همچنین از تمدید مدت بازداشت خلیل عواوده 40 ساله برای 4 ماه دیگر خبر داده است. این اسیر فلسطینی که پس از وعده‌های مقامات زندان از توقف اعتصاب غذای 111 روزه خود خبر داده بود پس از آگاهی از دروغگویی مقامات مسئول بار دیگر دست به اعتصاب غذا زده و اکنون 22 روز از دور جدید اعتصاب غذای وی می‌گذرد.

از میان 4600 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس، 672 اسیر بدون طی مراحل قانونی در بازداشت اداری به سر می‌برند. این در حالی است که مقامات زندان‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند که این افراد دارای پرونده‌های بسیار محرمانه بوده و به همین دلیل بدون طی مراحل قانونی و معرفی به دادگاه‌ها در بازداشتگاه‌های اداری به سر می‌برند./۹۸۸

ارسال نظرات