۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۱۵۵۸۳
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

اهمیت خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ و اثرگذاری فعالیت های فرهنگی

اهمیت خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ و اثرگذاری فعالیت های فرهنگی
اصفهان ـ حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: خلاقیت‌هایی که در بین طلاب و علاقمندان به فرهنگ و دین وجود دارد ظرفیت تجاری سازی و خودکفایی برای فعالان این عرصه را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت تبلیغ در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه نمایشگاه روایت تبلیغ دارای دو بخش اصلی است، گفت: بخش نخست نمایشگاه مربوط به مسأله محوری در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و تشکیل قطب‌های علمی و فرهنگی و میزهای تخصصی در رابطه با مسائل مهم عرصه علم و فرهنگ کشور بود.

وی در ادامه افزود: بخش دوم نمایشگاه روایت تبلیغ که برای من این بخش دوم جذاب‌تر بود به این دلیل بود که متمرکز بر کارهای شعبه اصفهان بود. با اینکه بنده گزارشاتی از فعالیت‌های شعبه اصفهان دفتر تبلیغات دریافت می‌کنم اما اینکه یک جا به صورت مشخص و متبلور و در قالب اینفوگرافیک و آمار و تبلور پژوهش‌ها مشاهده می‌کردم بسیار جالب بود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به بخش تقاطع نوآوری در نمایشگاه روایت تبلیغ، اظهار کرد: این قسمت که مربوط به مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق است را به صورت محدود در بازدیدهای گذشته از اصفهان مورد بررسی قرار داده بودم ولی مانند امروز به صورت تجمیعی و با حضور بیشتر گروه‌های فعال آشنایی پیدا نکرده بودم که این موضوع نیز امروز صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: دستاوردهای نمایشگاه روایت تبلیغ در قالب تعامل بین دستگاه‌های مختلف ظاهر خواهد شد، یعنی این نمایشگاه‌ها مقدمه تعارف است، مقدمه این است که دستگاه‌ها با ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی آشنا بشوند و زمینه‌های کاری آن را بشناسند و این تعارف و آشنایی مقدمه هم افزایی و تعامل است و اگر این اتفاق رخ بدهد می‌توان گفت دستاورد نمایشگاه محقق شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیرامون فعالیت‌های خانه خلاق و نوآوری اشراق، تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صحن شورا این موضوع را مطرح کردم که معاونت علمی ریاست جمهوری عمدتا در پشتیبانی از دانش بنیان‌ها معطوف به عرصه صنعت و نانو و بخش‌های مختلف فناوری است اما عرصه فرهنگ مورد توجه واقع نشده است، این درخواست ما باعث شد که قدم‌های جدی‌تری از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری در این زمینه بردارد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در گذشته کارهایی در این حوزه در اصفهان صورت گرفته بود، اظهار کرد: اما پس از تذکرات و پیگیری‌ها و همراهی معاونت علمی ریاست جمهوری و پشتیبانی از خلاقیت و نوآوری در عرصه فرهنگ نشان داد که این عرصه می تواند ضمن اشتغالزایی اثرگذاری عمیق و مؤثر در حوزه فرهنگ داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی به اثرگذاری خلاقیت‌ها در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: این خلاقیت‌هایی که در بین طلاب و علاقمندان به عرصه فرهنگ و دین وجود دارد ظرفیت تجاری سازی و اشتغالزایی و ایجاد خودکفایی برای فعالان این عرصه را دارد و توجه به این خلاقیت‌ها و پشتیبانی از آنها تأمین کننده اقتصاد عرصه فرهنگ می‌تواند باشد و فعالان این عرصه از این طریق می‌توانند در عرصه فرهنگ پیش رفته و اثرگذاری داشته باشند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات