۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۱۵۶۹۶
پیشوای زرتشتیان اصفهان:

حقوق بشر در کشور ما بیش از ۳ هزار سال سابقه دارد

حقوق بشر در کشور ما بیش از ۳ هزار سال سابقه دارد
اصفهان _ پیشوای زرتشتیان اصفهان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان توحیدی در ایران، گفت: حقوق بشر در کشور ما بیش از ۳ هزار سال سابقه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، موبد بهزاد نیک دین پیشوای زرتشیان اصفهان، ظهر امروز در نشست سران ادیان توحیدی در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ، با بیان اینکه چکیده حرف همه پیامبران الهی اندیشه نیک، کردار نیک و گفتار نیک است، گفت: هر دینی دستورالعمل های خود در همین راستا را دارد، آرزوی ما تحقق این سه گزاره است تا جامعه جهانی به سمت تعالی و رشد برود.

وی با اشاره به جانفشانی شهدا در راه حفظ امنیت کشور، اظهار کرد: ما ایرانیان دو هویت و فرهنگ و بینش ایرانی و اسلامی را با خود یدک می‌کشیم و اسلام وهابی و تکفیری را نپذیرفته‌ایم، ما همانطور که آریو برزن داشتیم قاسم سلیمانی هم داشتیم و خون همه شهدای ما درهم تنیده شده است تا ما با آزادی و عدالت ایمان خود را محفوظ کنیم و در کنار هم باشیم.

موبد نیک اندیش با رد اتهامات ضد حقوق بشری برخی علیه ایران، تصریح کرد: حقوق بشر در کشور ما بیش از ۳ هزار سال سابقه دارد و فرهنگ غنی ما بسیار توانمندتر و کهن‌تر از فرهنگ غربی است و نباید جوانان ما فریب فرهنگ غرب را بخورند.

پیشوای زرتشتیان اصفهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه روایت تبلیغ یک دستاورد مهم در معرفی فعالیت‌های این مرکز ارزشمند اسلامی است. ما زرتشتیان تنها نازشمان به این سرزمین است و آزرو می‌کنیم این جایگاه امن همیشه محفوظ بماند، اینکه بعضی می‌گویند نه غزه نه لبنان حرف کسانی است که می‌خواهند ایران ما را کوچک کنند، در صورتی که ایران ما بسیار گسترده تر و بزرگ‌تر از این چیزی است که امروز می‌بینیم و آرزوی ما تحقق ایران قدرتمند و حقیقی است.

وی عدم وحدت ادیان توحیدی را توطئه دشمنان ایران و ادیان توحیدی عنوان کرد و گفت: وحدت ادیان توحیدی و نشست‌های ادیان باید با قدرت انجام بشود و ما هم با تمام قدرت از این نشست‌ها حمایت خواهیم کرد، همه ما باید تسلیم خداوند باشیم و اسلام یعنی تسلیم خداوند بودن که شامل همه ادیان خواهد شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات