۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۱۵۸۰۷

درخواستی که حاضران را به یاد داستان حضرت یوسف (ع) و برادرش انداخت

درخواستی که حاضران را به یاد داستان حضرت یوسف (ع) و برادرش انداخت
جمعیت در حال ترک محل دیدار بود که ناگهان مسؤولان بیت خواستند که مدافعان حرم برگردند. درخواستی که باعث تعجب حضار شد؛ به گونه‌ای که یکی از سرداران یاد داستان حضرت یوسف (ع) و برادرش افتاد.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس،‌ در بحبوحه فعالیت‌های تروریستی گروه داعش در سوریه و رهسپار شدن مدافعان حرم مستشاری ایران برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س)، قبل از اعزام جمعی از رزمندگان مدافع حرم به دیدار رهبر انقلاب رفتند. عبدالفتاح اهوازیان یکی از افراد حاضر در این جمع بود.

او که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است،‌ هم اکنون فرمانده قرارگاه نصرت و مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. اهوازیان درباره آن دیدار بیان داشت:‌ پس از پایان دیدار و موقع خداحافظی، مسؤولان بیت ما را صدا زدند و گفتند: حضرت آقا شما را خواسته است؛ لطفاً برگردید.

اهوازیان مانند دیگر مدافعان حرم از این درخواست رهبر انقلاب تعجب کرد. در آن هنگام به یاد ماجرای حضرت یوسف (ع) و برادرش افتاد و به همرزمانش با مزاح گفت: کسی انگشتر، تسبیح و مهر آقا را برنداشته است؟!

بالاخره آن جمع دوباره به محضر رهبر انقلاب شرفیاب شدند. معظم‌له فرمودند: به عکاس بگویید بیاید.

سردار اهوازیان بعد از فرمایش رهبر انقلاب طاقت نیاورد و پرسید: عکس ما را برای چه می‌خواهید؟

فرمودند: جمع شما بوی شهادت می‌دهد.

دو نفر در این جمع بودند که حاج قاسم به اسم صدایشان کرد و دو انگشتر هدیه رهبر را به سردار هادی کجباف و نادر حمید داد و دستانشان را بوسید. این دو نفر پس از گرفتن هدیه‌ به شدت گریه کردند. بعد، این جمع عازم دفاع از حرم شد و در عملیات بعدی سردار هادی کجباف و نادر حمید به شیوه‌ بسیار عجیبی به شهادت رسیدند.

درباره این دو شهید بیش‌تر بدانید


شهید هادی کجباف

شهید هادی کجباف در تیرماه سال ۱۳۴۰ در شهرستان شوشتر به دنیا آمد. او در هشت سال دفاع مقدس در سمت معاون فرماندهی گردان مالک اشتر (شوشتر) لشکر ۷ ولی عصر(عج) حضوری فعال داشت وحتی به درجه جانبازی نائل آمده بود. با آغاز تحرک داعش در منطقه حاج هادی به صورت داوطلبانه به کشور سوریه رفت تا اینکه در جنگ با تروریست‌های سوریه فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ طی عملیاتی در منطقه «بصر الحریر» درعا به مقام شهادت رسید.

۵۰ روز پس از شهادت شهید کجباف داعشی‌ها از موضوع مبادله و یا خرید پیکر توسط نیروهای مقاومت مأیوس می‌شوند و پیکر را در منطقه‌ای به همراه چند تن دیگر از شهدا در گور دسته جمعی خاک می‌کنند. نفوذی‌ها هم این موضوع را به نیروهای مقاومت اطلاع می‌دهند و رزمندگان مقاومت توانستند در یک عملیات پیکر را بازگردانند. سرانجام پیکر مطهر این شهید در خردادماه سال ۱۳۹۴ در قطعه مدافعان حرم شهرستان شوشتر در میان انبوه تشییع‌‌کنندگان به خاک سپرده شد. از شهید هادی کجباف سه فرزند به نام‌های فاطمه، سجاد و محمد به یادگار مانده است.


شهید نادر حمید

شهید نادر حمید از مداحان و مدافعان حرم اهل بیت (ع) با نام جهادی محسن، در دوم مهرماه سال ۱۳۶۳ به دنیا آمد. پس از حمله تکفیری‌ها به سوریه او نیز وارد عرصه نبرد با تکفیری‌ها شد تا آنجا که در ۲۰ مهرماه سال ۱۳۹۴ در جریان عملیات محرم در منطقه قنیطره بر اثر اصابت گلوله تروریست‌های تکفیری دچار جراحت شدید شد. او که در یکی از بیمارستان‌های کشور سوریه بستری و در حالت کما به سر می‌برد، یک هفته بعد شهد شیرین شهادت را نوشید و به دوستان شهیدش پیوست. دخترش ام‌البنین و پسرش با نام محمدحسین یادگاران این شهید هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات