۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۱۵۸۱۳

مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد رحلت آیت الله شیرازی در مشهد برگزار شد

مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد رحلت آیت الله شیرازی در مشهد برگزار شد
خراسان رضوی - سی و نهمین سالگرد ارتحال آیت الله سید عبدالله شیرازی با حضور گسترده مردم و علما و طلاب و دانشگاهیان در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام رجائی خراسانی، مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار و خطیب شهیر شهر در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله سید عبدالله شیرازی مرجع فقید شیعه، در بیت آیت الله محمد علی شیرازی فرزند وی به ایراد سخن پیرامون مقام  علم و عالم و تاثیر مراجع  و علما و رهبران  دینی بر جامعه و دل های مردم پرداخت.

وی در این مراسم به بیان جایگاه عالم در جامعه و تأثیراتی که می تواند داشته باشد سخن گفته و نمونه هایی از تاریخ همچون میرزای شیرازی، میرزای نائینی، آقا سید ابوالحسن اصفهانی و دیگر شخصیت های علمی برجسته جهان شیعه که نقش های اجتماعی و سیاسی بزرگی در تاریخ به عهده داشتند را بیان کرد.

حجت الاسلام رجائی خراسانی پیرامون شخصیت مرحوم آیت الله شیرازی و نقش وی در انقلاب اسلامی و پیروزی آن و نیز حمایت از انقلاب  و امام و نهضت ایشان سخن گفت و به جایگاه  علمی رفیع وی در حوزه علمیه نجف، اساتید و شاگردان و تالیفات و تأسیس موسسات موثر در نقاط مختلف جهان اسلام در حمایت از مجاهدین و مبارزین اشاره کرد.

وی در بیان نکاتی از زندگی علمی و سیاسی آیت الله شیرازی بر محوریت بیت وی از زمان مهاجرت به ایران و استقرار در مشهد مقدس و رهبری و هدایت انقلاب در استان خراسان و شرق  کشور تاکید کرد.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار خراسان در ادامه به مرجعیت بیت آیت الله شیرازی در مبارزه علیه شاه در مشهد و همراهی و حضور مردم با این بیت اشاره کرد و نقش و زحمات فرزند آن مرحوم یعنی آیت الله حاج سید محمد علی شیرازی در حرکت انقلاب مشهد را قابل ذکر و توجه دانست.

وی یکی از عوامل موفقیت جدی علما و مراجع و روحانیت شیعه را ارتباط و پشتیبانی مردمی دانست و در این باره به محبوبیت و جایگاه و مقام آیت الله العظمی شیرازی در بین مردم اشاره کرد که بیت وی را به  کانون مبارزات مردم علیه رژیم ستم شاهی  و یک مرکز عظیم  حوزوی در ارتباط با طبقات و اقشار وگروه های مختلف با دیدگاه های متفاوت تبدیل کرد که رژیم شاهنشاهی در مقابل آن مستاصل و درمانده بود.

شایان ذکر است مراسم بزرگداشت آیت الله شیرازی با حضور گسترده علاقمندان به مقام مرجعیت و روحانیت و اقشار مختلف مردم و نیز علما و طلاب و دانشگاهیان در کنار مهمانانی از کشورهای عربی نظیر عتبه حسینی، زائرین عرب زبان و اعضای کنسول گری عراق در مشهد، سفیر ایران در ترکمنستان و دیگر شخصیت های سیاسی اجتماعی با شکوه خاصی برگزار شد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات