۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۱۵۸۳۱

پروژه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور ۴۴ درصد پیشرفت داشته است

پروژه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور ۴۴ درصد پیشرفت داشته است
طبق نظر مشترک شورایعالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور ۴۴ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش  خبرگزاری رسا به نقل از خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری، برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار تسریع راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شده اند.

آنها می گویند که شبکه ملی اطلاعات به علت ارزان ،سریع، ایمن و سالم بودن برای جامعه ایرانی اسلامی یکی از نیازهای بسیار مبرم برای مردم ایران اسلامی است و از این رو خواستار راه اندازی سریع تر این شبکه هستند.

اما روز گذشته در تازه ترین خبر، میزان پیشرفت کار در پروژه شبکه ملی اطلاعات اعلام شد.

طبق اعلام رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پروژه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور تاکنون ۴۴ درصد پیشرفت داشته است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی گزارش پیشرفت کار را به روسای قوه و اعضای شورای عالی فضای مجازی ارائه دادیم و بر اساس شاخص‌هایی که با مرکز ملی به تفاهم رسیدیم تاکنون ۴۴ درصد پیشرفت داشته که امیدواریم تا پایان سال پیشرفت پروژه را به ۶۰ تا ۶۵ درصد برسانیم.

وی گفت: شبکه ملی اطلاعات مبانی روشن، طرح مصوب و شاخص دارد و تمام امکانات وزارت ارتباطات را بسیج کرده‌ایم که تا شبکه ملی اطلاعات محقق شود. شبکه ملی اطلاعات یک کار ایجابی است و خوب جلو رفته است.

این آمار وزارت ارتباطات مورد تایید شورای عالی فضای مجازی هم است.

سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی هم درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و رضایت شورای عالی فضای مجازی از آن، با تایید این آمار، گفت: تمامی زیرپروژه های شبکه ملی اطلاعات در همه بخش ها به ویژه در حوزه ICT مشخص شده است. کار را شاخص‌ بندی کردیم تا بتوانیم از میزان پیشرفت پروژه ارزیابی داشته باشیم. امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات