۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۱۶۰۲۵
حجت الاسلام فلاحی:

حمایت از مظلومان آرمان انقلاب اسلامی است

حمایت از مظلومان آرمان انقلاب اسلامی است
رییس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس با بیان اینکه حمایت از مظلومان آرمان انقلاب اسلامی است، گفت: یک چهارم کودکان یمنی قربانی تجاوز رژیم آل سعود شده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در نخستین همایش بین المللی همدلی و حمایت از کودکان محور مقاومت که صبح امروز با حضور سفرای کشورهای محور مقاومت و سایر مسئولان کشوری برگزار شد، گفت: فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف از ابتدای مجلس یازدهم شکل گرفته و با توجه به اعضای بیشماری که دارد تلاش کرده دیدارهای مختلفی با سفرای کشورهای مقاومت داشته باشد و در این راستا به مسائل خانواده های شهدای محور مقاومت رسیدگی و از فعالان در این عرصه حمایت کند.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و فرا رسیدن ماه محرم، اظهار کرد: یکی از جلوه های مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) حادثه کربلا بود و ظلمی که صورت گرفت. حضرت ابا عبدالله(ع) در توصیه ای به فرزند بزرگوارشان می فرمایند پسرم بر حذر باش در حق کسی ظلم کنی که حامی و یاری گری جز خدا نداشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: طی سال های گذشته ظلم زیادی بر ملت های کشورهای محور مقاومت و اسلامی صورت گرفت که حامی جز خداوند نداشته اند؛ این مهم در حالی است که انقلاب اسلامی شکل گرفته و یکی از اهدافش حمایت از مظلومین در هر جای عالم است.

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف، در ادامه افزود: براین اساس از همان زمانی که مسلمانان مظلوم بوسنی و هرزگوین در دل غرب حامی دموکراسی توسط صرب ها کشته و زنده به گور شدند از آن ها حمایت صورت گرفت؛ همچنین مشاهده شد که مسلمانان میانمار در دل کشورهای حقوق بشر چطور در دل دریا غرق شدند.

وی ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین بیش از 70 سال است که ظلم های رژیم صهیونیستی را تحمل می کنند و در این میان کودکان فلسطینی شهید شده و حتی در زندان های این رژیم جعلی اسیر شده اند.

حجت الاسلام فلاحی اظهار کرد: همچنین شاهد وقوع جنایت علیه کشورهای منطقه همچون سوریه هستیم که توسط استکبار جهانی صورت گرفت؛ غرب اذعان کرد بیش از 80 کشور را بررسی کردند تا گروه تروریستی تکفیری داعش را تشکیل دهند و علیه ملت های منطقه اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: طبق آمار یونیسف که البته منصف هم نیستند شاهد قربانی شدن کودکان یمنی توسط رژیم آل سعود و ائتلاف منطقه‌ای آن ها هستیم؛ یک چهارم کودکان یمنی قربانی این تجاوز شدند و روزانه 4 کودک کشته شده و از هر 5 کودک یک کودک نیازمند کمک فوری بوده و در مجموع 11 هزار نفر نیازمند کمک های جدی هستند. همچنین حدود 4 هزار نفر دچار سوءتغذیه شده و 2 میلیون نفر دسترسی به مدرسه ندارند. باید یادآور شد از سال 2015 تاکنون 3 هزار و 455 نفر کشته شده و بیش از 6 هزار نفر مجروح شدند که برای درمان و تغذیه آن ها بیش از 200 میلیون دلار نیاز است.

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف، گفت: در این میان باید یادآور شد بیش از 5 هزار کودک قطع عضو شده و بیش از 70 هزار کودک دچار سرطان شده اند؛ همچنین 3 هزار کودک دچار ناهنجاری شده و 3 هزار نفر دیگر نیز باید سریعا جراحی شوند.

وی ادامه داد: روند جنایات استکبار جهانی در سوریه نیز موجب شد 29 هزار کودک دچار آسیب شوند و فقط یک سوم از مدارس این کشور در دسترس کودکان باقی بماند؛ در واقع به دلیل اقدامات داعش و حامیان آن ها 1300 نهاد تحصیلی از جمله مدارس و مراکز آموزشی از بین رفته و کودکان دچار بیماری های روحی و روانی شده اند؛ متاسفانه برخی از این کودکان شاهد کشته شدن افراد بوده و حتی از آن ها پرسیده می شده که می خواهید چطور کشته شوید؟ در این میان 70 درصد پناهجویان که در کشورهای مختلف به سر می برند زیر خطر فقر قرار دارند.

حجت الاسلام فلاحی اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر در رابطه با جنایات صورت گرفته در مقابل دوربین ها گفتند دلار عربستان تصمیم گیری می کند لذا در گزارش حقوق بشر جنایات صورت گرفته نسبت به کودکان را حذف کرده اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در کشور عراق نیز از هر 6 کودک یک نفر درگیر جنگ بوده و 28 درصد مجروحان را کودکان و نوجوانان زیر 18 سال تشکیل می دادند. در این میان به دلیل جنایات و اشغال آمریکایی ها و همچنین جنایات پراکنده داعشی ها شاهد بروز مشکلات جدی برای کودکان هستیم و در غزه نیز مشاهده می شود 429 کودک شهید و بیش از 400 هزار نفر دچار مشکلات روحی و روانی شدند که همه این موارد بخشی از کارنامه غربی ها در راستای جنایت در کشورهای حوزه مقاومت است. 

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف، گفت: همچنین متاسفانه مشاهده می شود کسانی که مسلمان هستند مانند رژیم آل سعود در این حوزه از رژیم صهیونیستی حمایت کرده و حتی در یمن نیز به طور مستقیم وارد عرصه تجاوزگری شدند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین و مظلومان از جمله آرمان های انقلاب اسلامی است، گفت: رویه حمایت از مظلومان در کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، نیجریه، میانمار و... نیز ادامه خواهد داشت، لذا نیاز به هم اندیشی در این حوزه وجود دارد.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: مجلس یازدهم و فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف آمادگی دارد با نمایندگان و پارلمان های کشورهای عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورهای محور مقاومت تعامل بیشتری داشته باشد تا مسائل و موضوعات مربوط به خانواده های شهدای این عرصه با جدیت بیشتری پیگیری شود.

رئیس فراکسیون حمایت از محور مقاومت و آزادسازی قدس شریف خاطرنشان کرد: امروزه سران رژیم صهیونیستی منتظر فرا رسیدن دهه 80 حکومتشان هستند؛ در واقع آنها اعتقاد دارند هر گاه حکومتی را تشکیل دهند بعد از 80 سال نابود خواهد شد، حکومتشان نابود خواهد شد و طبق اعترافات آنها زمانی تا نابودی نمانده است.

ارسال نظرات