۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۷۱۶۰۴۶
حجت الاسلام میرزامحمدی مطرح کرد؛

محرم؛ ماه دستیابی به بصیرت

محرم؛ ماه دستیابی به بصیرت
حجت الاسلام میرزامحمدی با بیان این که منافقین در لباس دین ضربه می زنند، گفت: محرم ماه رسیدن به بصیرت است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در چهارمین شب مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: وجود ملکوتی پیامبر اکرم(ص) در طول مدت رسالتشان از آغاز دعوت علنی و نزول آیه "و انذر عشریتک الاقربین" و در آخرین دوشنبه عمر شریفشان که حدود ۲۰ سال تمام می شد، موظف بود از طرف پروردگار در کنار قرآن کریم و دعوت به رسالت خودشان، وجود نورانی امیرالمونین علی(ع) و اولاده المعصومین را به عنوان عِدل قرآن و حافظان شریعت و مکتب اسلام برای جامعه بشری به عنوان رهبر امت اسلامی معرفی کنند و جایگاه حقیقی اهل بیت(ع) را آنچنان که خداوند قرار داده، برای امت تبیین کند.

وی با بیان اینکه جریان غدیر پایان معرفی اهل بیت(ع) بود، نه آغاز معرفی ایشان، تصریح کرد: پیامبر(ص) برای اینکه جایگاه اهل بیت(ع) را تبیین کنند، جایگاه اهل بیت(ع) را کنار قرآن قرار داده و آنها را عِدل قرآن قرار دادند.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به این که شناخت اهل بیت(ع) بر همه واجب است، ابراز کرد: این شناخت باعث حیات حقیقی می شود و حضرت فرمود: مرگ جاهلی نتیجه حیات جاهلیست.

وی افزود: همانطور که اگر حقیقت ملکوتی قرآن به تعبیر سوره حشر بر کوه نازل می شود، متلاشی می‌شد، ولایت امام هم همینطور است. حضرت علی(ع) در حکمت ۴۳۲ نهج البلاغه بعد از جنگ صفین فرمودند: اگر کوهی محبت منِ علی را آنچنان که باید و شاید دریافت کند، متلاشی می شود.

این کارشناس دینی تصریح کرد: بعد از پیامبر(ص) جریان مرموزی که روی کار آمد، یک شبه تاسیس نشد، بلکه سالیان سال ارتباط تنگاتنگی با یهود داشتند و اخباری از دانشمندان یهود دریافت می‌کردند و سال ها به دنبال ضربه زدن به پیامبر(ص) بودند.

وی با بیان این که منافقین در لباس دین ضربه می زنند، گفت: حضرت علی(ع) به نقل از رسول خدا(ص) به محمد بن ابی بکر فرمود: منافق با لباس دین لطمه می زند.

حجت الاسلام میرزامحمدی اظهار داشت: امروز هم در برابر پرچم ابی عبدالله پرچم می زند، در برابر حوزه، حوزه و در برابر هیئت، هیئت و در برابر مسجد، مسجد می سازند و در برابر مرجعیت، مرجعیت انگلیسی به راه می اندازد. دشمنان حساسیت های من و شما استفاده می کنند و بر تقیدات ما ضربه می زنند.

وی گفت: از ۷۰ هزار نفر حاضر در جریان غدیر، تنها هفت نفر با حضرت علی(ع) بیعت کردند و ما از این نکته غافلیم که اگر امام را در جامعه رها کردیم، قرآن در جامعه مهجور می شود. با کنار گذاشتن امام بستر اصلاح جامعه به بستر فساد تبدیل می شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: محرم ماه رسیدن به بصیرت است، نه تنها از راه امام حسین(ع) و بنی هاشم، بلکه از راه یاران حضرت هم می توان به بصیرت دست یافت.

ارسال نظرات