۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۷۱۶۳۰۰

سفیر چین به کاخ سفید احضار شد

سفیر چین به کاخ سفید احضار شد
در پی تشدید اقدامات پکن در واکنش به سفر پلوسی به تایوان، سفیر چین به کاخ سفید احضار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، به دنبال تشدید اقدامات پکن علیه واشنگتن در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، کاخ سفید، سفیر چین را احضار کرد تا اعتراضات خود را نسبت به این اقدامات پکن اعلام و تاکید کند که آمریکا خواهان ادامه بحران در تنگه تایوان نیست.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای که به واشنگتن پست گفت: «پس از اقدامات اخیر چین، ما کین گانگ، سفیر چین را به کاخ سفید احضار کردیم تا درباره اقدامات تحریک‌آمیز پکن به او اعتراض کنیم. ما اقدامات نظامی چین را که غیرمسئولانه و در تضاد با هدف دیرینه ما برای حفظ صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان است، محکوم کردیم. این اعتراضات باید از طریق مجاری دیپلماتیک انجام شود.»

از طرفی دیگر نیز چین، کاردار سفارت کانادا را به دلیل مشارکت کشورش در بیانیه گروه ۷ درباره تایوان احضار کرد.

این در حالی است که هووآ، چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه)  در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اعلام کرد که چین قصد دارد پلوسی و خانواده او را تحریم کند.

ژی فنگ معاون وزیر امور خارجه چین سه‌شنبه شب اعلام کرد که در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در پکن احضار شد تا اعتراض‌ها درباره سفر این مقام آمریکایی به او ابلاغ شود.

ارسال نظرات