۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۳۴۰
حجت الاسلام میرزامحمدی:

باید اعتقادات خود را بدون هیچ ابایی بیان کنیم

باید اعتقادات خود را بدون هیچ ابایی بیان کنیم
سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم گفت: برخی از ما ابا داریم عقیده ناب خودمان را بگوییم و آیا اینجور می خواهیم امام حسین(ع) را یاری کنیم؟

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در شب تاسوعای حسینی در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در کربلای معلی در تقابل بین دو لشکر عمر سعد و سپاه امام حسین(ع) مشاهده می کنیم، قتال بین دو جریان مذهبی و عقیدتی است که لشکر عمر سعد با اعتقاد جازم در برابر سپاه اباعبدالله الحسین(ع) که شیعیان ناب حضرت علی(ع) بودند، در رجز هایشان می بینیم که تمام مورخان عامه و خاصه نقل کرده اند که بعضی از این کسانی که در لشکر عمر بودند، آشنایی دیرینه با برخی از اصحاب حسین(ع) داشتند.

وی با بیان اینکه باید تاریخ و جریان هایی که در کوفه حاکم بودند را دقیق تر شناسایی کنیم، گفت قتله سیدالشهدا(ع) از تشیع عثمانی و ساکن کوفه بودند و تعداد زیادی داشتند و رجل بسیار معروفی داشتند و مناصب حکومتی زیادی در اختیار داشتند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: تشیع عثمانی چند مولفه داشت که عبارت بود از: برتر دانستن سومی بر حضرت علی(ع)، سب و لعن و ناسزا به حضرت علی(ع) در مناره ها و خطبه ها و نمازها، فضیلت تراشی برای عثمان و تخریب شخصیتی حضرت علی(ع) (یک میلیون حدیث جعلی در وصف عثمان درست کردند، به حدی که صدای معاویه در آمد).

وی افزود: حسین بن نمیر از شرکت کنندگان در جنگ تبوک است که می خواستند پیامبر اسلام(ص) را ترور کنند و در جریان کربلا شخص فعالی بود، این فرد، نماز سیدالشهدا(ع) را مسخره کرد و گفت در یک قدمی جهنم هستی و نماز میخوای چکار.

حجت الاسلام میرزامحمدی اظهار داشت: حسین بن نمیر، شریح قاضی، شیث بن ربعی، طارق بن مبارک، از جمله افراد تشیع عثمانی بودند که به امام حسین(ع) نامه نوشتند که به کوفه بیا. چهار نفر از افرادی که به حضرت نامه نوشتند، هر کدام یکی عمامه، پیراهن، نعلین، زره امام حسین(ع) را بردند.

وی با بیان اینکه باید اعتقادات خود را بدون هیچ ابایی بیان کنیم، گفت: کسانی که به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نامه نوشتند، بدون هیچ ابایی در میدان جنگ حاضر می شدند و عقاید خود را در قالب رجز بیان می کردند. برخی از ما ابا داریم عقیده ناب خودمان را بگوییم و آیا اینجور می خواهیم حسین(ع) را یاری کنیم؟ دختر دانشجوی با حجاب ما خجالت میکشد عقاید خود را بگوید و خجالت می کشد حجاب خود را حفظ کند، قرار نیست ما دینمان را زمانی حفظ کنیم که مردم از ما تعریف کنند.

سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم تصریح کرد: این عزاداری ها با سختی به دست ما رسیده و باید قویاً به تعظیم شعائر دینی و حسینی عمل کنیم.

وی در پایان تبیین کرد: حاج اکبر ناظم، حضرت اباالفضل العباس(ع) را شریک درآمد خود کرده بود و نیمی از درآمدش را وقف حضرت کرده بود. وارد مجلس تاسوعا شد و نزدیک منبر که رسید، به او خبر دادند که دخترت فوت کرد، رفت روی منبر نشست و گفت یااباالفضل از من روضه خوانی بر می آید و از تو مرده زنده کردن بر می آید؛ شروع کرد به روضه خواند. حین منبر جند مرتبه به او گفتند دختر فوت کرده، اعتنایی نکرد و روضه را ادامه داد و حین رفتن به سمت خانه به حضرت عباس(ع) گفت همین قدر از من بر می آمد. رفت منزل و دید صدای شیون می آید و دید دخترش زنده شده است.

مهدی فلاحی

ارسال نظرات