۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۱۶۳۵۲

باید در راه حسین (ع) صادقانه خدمت کرد

باید در راه حسین (ع) صادقانه خدمت کرد
اکبر صفری، مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه ۶۲ سال ذکر و ذاکری کردم و یک ریال نگرفتم، گفت؛ چون دلم نمی‌خواهد پولی دریافت کنم و کار دلم برای حسین (ع) است؛ باید صادقانه در این مسیر گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، این روزها همه غرق در عزاداری هستند کوچه و خیابان‌ها شهر حتی سیاه‌موش شده و همه در عزاداری سید و شالار شهیدان در سوگ نشستند.

حال و هوای عزاداری حسینی همه جا مشهود است و در این بین روایت عاشقانه‌های پیرغلامان حسینی حکایت دیگری است که در نوع خود مثال‌‌زدنی است.

قبل از محرم از خود بی‌خود می‌شود، در روزهایی که خیمه‌ها در شهر پا می‌گیرد، دیوارها و خیابان‌ها سیاه‌پوش می‌شوند، نوحه‌های پیرغلامان حسینی از گوشه گوشه شهرها حتی روستاهای دورافتاده شنیده می‌شود.

پیرغلامان خدمت در عزاداری حسینی را افتخار و عشق می‌دانند، از سقایی آب برای عزاداران، مرتب کردن کفش در ایوان مسجد، جارو زدن، تعزیه‌خوانی و تعزیه‌گردانی همه و همه برایشان جز عشق  و ارادت نیست.

این مخلصان اهل بیت این روزها حال‌شان دست خودشان نیست فقط عاشقانه خدمت می‌کنند و ناله‌هایشان در سوز و گداز اشعارش نهفته است.

به سراغ حاج اکبر صفری رفتیم پیرغلامی که اکنون ۷۲ سال دارد و از نوجوانی در این زمینه فعالیت می‌کند.

نگران فراموش شدن سنت‌ها هستیم

اکبر صفری این پیرغلام حسینی در گفت‌وگو با فارس صحبت‌هایش را از نگرانی‌ها و دغدغه‌هایش شروع می‌کند و می‌گوید: سبک و سیاقی که امروز رواج پیدا کرده نگران فراموش شدن سنت‌ها هستیم به این دلیل که کمتر توجه شده نیاز نسل جدید چیست.

در این روزها به جای اینکه برخی جوانان در مساجد و حسینیه‌ها باشند در کوچه‌ها خیمه زدند و اینکه دنبال این نیستند از خودشان چیزی عرضه کنند.

جوانان نیاز دارند با پیرمردها نشستی داشته باشند 

این پیرغلام حسینی اضافه می‌کند: جوانان نیاز دارند با پیرمردها نشستی داشته باشند  تا خوراک فکری‌شان تامین شود و بپذیرند ولی تمایل برخی به خیمه زدن سیستم تکایا را بهم می‌ریزد که باید در این زمینه تدبیر شود تا همه جوانان در مساجد و تکایا جمع شوند.

این پیرغلامی شرط گدایی کردن در خانه ابی‌عبدالله(ع) را خالص بودن با ایشان می‌داند و می‌گوید؛ امام حسین (ع) همه هستی خود را داد تا دینش پایدار باشد و ما باید این روش را دنبال کنیم.

یک ریال نگرفتم 
 

 این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه ۶۲ سال ذکر و ذاکری کردم یک ریال نگرفتم، اضافه می‌کند؛ چون دلم نمی‌خواهد پولی دریافت کنم چون کار دلم برای حسین (ع) است و باید بدانیم که صادقانه در این مسیر گام برداریم.

در خانه امام حسین  (ع) بزرگ شدم

وی تصریح می‌کند: صادقانه در خانه ابی‌عبدالله (ع) را زدم و هرچه خواستم در خانه امام حسین  (ع)گرفتم، اولین چیزی که گرفتم عزت بود؛ چرا که  باید طوری زندگی کنیم مردم ما را بپذیرند و ما را قبول داشته باشند که این نشان‌دهنده این بوده که در خانه امام حسین بزرگ شدی.

نوه من کنار من خواند

این ذاکر اهل در با بیان اینکه در انتخاب اشعار خیلی سخت‌گیر هستم و اشعاری را انتخاب می‌کنم که خودم بفهمم، ادامه می‌دهد: الان نوه من کنار من خواند و وقتی اشعارش می‌خواند تفاوتی با اشعارم ندارد باتوجه به اختلاف سنی برای مردم جالب است، یک ذاکر حسینی باید سروده‌ها را طوری انتخاب کند دل‌شکن باشد و در دل مردم بنشیند.

صفری در پایان می‌گوید؛ تمام صحبتم این است که جوانان باید به دنبال حق و حقیقت باشند سعی شان بر این باشد فکر و اندیشه کنند و بدانند امام حسین چه خواست و حسین‌وار زندگی کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ی

ارسال نظرات