۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۷۱۶۳۷۷
حجت الاسلام حیدری:

نماز ظهر عاشورا در امامزادگان مازندران اقامه می‌شود

نماز ظهر عاشورا در امامزادگان مازندران اقامه می‌شود
مازندران - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه استان اقامه خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در ۵۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان اظهار داشت: نماز ظهر روز تاسوعا به صورت جماعت در بقاع متبرکه استان اقامه شد.

وی افزود: به پیروی از امام حسین(ع) نماز ظهر روز عاشورا با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در امامزادگان شاخص مازندران اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در روزهای تاسوعا و عاشورا هیأت‌های عزاداری در قالب دسته‌های عزاداری طبق سنوات گذشته در بقاع متبرکه استان حضور خواهند داشت، ادامه داد: طی روزهای تاسوعا و عاشورا امامزادگان شاخص استان که در سطح شهر قرار دارند به صورت شبانه روز آماده استقبال از عزاداران هستند.

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: هرساله در ایام ماه‌های محرم و صفر طرح ملی سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش مرتبط با عزاداری امام حسین (ع)، تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع)، تبیین عبرت‌ها و درس‌های عاشورا، تقویت باورهای دینی، ترویج معارف اهل بیت(ع) بخصوص امام حسین (ع)، تبیین سبک زندگی حسینی و ایجاد بصیرت افزایی در میان مردم با بهره گیری از بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون قیام امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی اصلي ترين و محوري ترين پيام قيام حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را توجه به حقايق و معارف دين و شريعت اسلام عنوان كرد و افزود: آنهايي كه مي خواهند محتواي پيام عاشورا را منحرف سازند امروز به انواع امكانات و تجهيزات مدرن مجهز شده اند در حالي كه نمي دانند واقعيت قيام عاشورا براي هميشه چون روز روشن قابل طرح و بيان است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امام حسین(ع) و یاران باوفایش برای احیای دین خدا در واقعه تلخ و غمبار عاشورا مظلومانه به شهادت رسیدند، ادامه داد: محرم یک رسانه هزار چند ساله است و اگر می خواهیم تعبیر درستی داشته باشیم می توانیم بگوییم محرم رسانه شیعه و اسلام است و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که نهضت عاشورا یک مسأله فرا زمانی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: اگر در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را به شهید رساندند شخصیت حقوقی ایشان زنده است چون محرم و عاشورا زنده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌که ماه محرم و صفر ماه عزاداري سرور و سالار شهيدان است، خاطرنشان کرد: در اين ماه دوست‌داران و عاشقان اين امام بزرگوار از واقعه کربلا حزن و اندوه‌ فراوان دارند و به خاطر اين واقعه مراسم سوگواري باشکوهي را هر ساله برگزار مي‌کنند.

وی با اشاره به اين‌که آحاد جامعه بايد از ماه محرم و صفر در کسب معرفت ديني تلاش کنند، تصریح کرد: آنان با بهره گيري از واقعه کربلا مي‌توانند با نحوه و چگونگي سيره زندگي سيدالشهدا(ع) آشنا شوند و آن را در زندگي خود عملي کنند تا به سعادت واقعي برسند.

حجت الاسلام حیدری، نهضت عاشورا را از نهضت هاي بي نظير در تاريخ عنوان کرد و افزود: نهضت عاشوراي امام حسين(ع) الگوي کامل قيام هاي بشري در جهان است و بسياري از انديشمندان و آزادگان جهان براي رهبري قيام ها و اثبات حقانيت مظلومان از قيام امام حسين (ع) الگو برداري کردند.

وی قیام عاشورایی امام حسین(ع) را ماندگار دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) به دست افکار پلید و دیدگاه‌های شوم دشمنان اسلام در روز عاشورا به شهادت رسید، اما همچنان ایده‌‌ها و نظرات این بزرگوار برای ابدیت باقی مانده و همچنان چراغ راه بشریت خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری، ولایت مداری و تبعیت از امامت و ولایت را بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشورا است و امام حسین(ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید و این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم.

وی با تأکید بر این که امروز درس ولایت مداری و دفاع از ولایت فقیه قیام عاشورا باید از سوی همگان در جامعه ایرانی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بلکه وظیفه خواص در این خصوص سنگین تر از دیگران است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات