۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۷۱۶۳۸۵
مسؤول ستاد پیاده روی اربعین راهيان کربلا مازندران:

اربعین، رسانه بی همتای عاشورا است

اربعین، رسانه بی همتای عاشورا است
مازندران - طبرستانی با بیان این که اربعین یک فریاد رسا و یک رسانه بی همتای عاشورا است، گفت: فلسفه وجودی اربعین حسینی امتداد فرهنگ ایثار و شهادت است.

محمد حسین طبرستانی، مسؤول ستاد پیاده روی اربعین راهيان کربلا مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با بیان این که اربعین یک فریاد رسا و یک رسانه بی همتای عاشورا است، گفت: فلسفه وجودی اربعین حسینی امتداد فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان این که اربعین حسینی جایگاه ویژه ای در میان مومنان و شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد، افزود: این سفر آثار فرهنگی و معنوی بسیاری بویژه در نزدیکی دل های مسلمانان دارد و باید همه در خدمت به زائران از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

طبرستانی تصریح کرد: اربعین فرصتی ارزشمند در تقویت ارزش های دینی و اقدامی در تقابل با تهاجم فرهنگی است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برد.

مدیر اجرایی هیات فاطمه الزهرا(س) شهرستان بابل اذعان داشت: در حال حاضر نقش زیارت اربعین می تواند فرصت خوب فرهنگی، درمانی و اقتصادی را برای دو کشور به وجود آورد که باید از ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.

طبرستانی با اشاره به با استقبال بی نظیر بانوان در پیاده روی اربعین سال های گذشته، ادامه داد: به همین منظور امسال اولویت نخست را برای خواهران در باشگاه المپیک در نظر گرفته ایم که امید داریم بتوانیم حق خدمت را به جا بیاوریم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که این موکب از ۱۶ تا ۲۷ شهریور پذیرای زائرین حسینی در عراق خواهد بود، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است اسکان بیش از ده هزار نفر در دو بخش برادران و خواهران در دستور کار قرار گیرد که به صورت شبانه روزی به خدمت رسانی به زائران حسینی خواهند پرداخت.

مدیر اجرایی هیات یا فاطمه الزهرا(س) بابل در ادامه افزود: این موکب علاوه بر خدمات رسانی شبانه روزی به زائران حسینی در صدد است که با مدد از سخنران و مداحان مطرح کشوری و همچنین عصری با قرآن اوقات فرهنگی مناسبی را برای زائران در نظر گیرد.

طبرستانی با اشاره به این که مازندران برمدار و مغناطیس اربعین کارکرد اجتماعی خوبی در ارائه خدمات در سال‌های گذشته داشته است، تصریح کرد: امید داریم در آینده نزدیک با رفع آسیب های موجود سال‌های گذشته بهترین خدمات را به زائرین حسینی ارائه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیاده روی اربعین حسینی را اوج دلدادگی به سیدالشهدا و پیداکردن جاده سعادت و ایستگاه سلامت دانست و گفت: کنگره عظیم اربعین حسینی و بزرگترین اجتماع جامعه بشری در روز اربعین می تواند در همگرایی دنیای اسلام بسیار اثرگذار باشد.

مسؤول ستاد پیاده روی اربعین راهيان کربلا مازندران با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: پیاده روی میلیونی اربعین حسینی نشانه قدرت اسلام و تشیع در عصر کنونی است و جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهدا(ع) همه مرزها را در نوردیده است.

وی با اشاره به خیزش عظیم و چندین میلیونی عاشقان و ارادتمندان به ساحت نورانی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از اقصی نقاط جهان ائم از شیعه و سنی و دیگر ادیان الهی، افزود: این کنگره عظیم و میلیونی بزرگترین مراسم مذهبی جهان است که قدرت نرم جوامع اسلامی به ویژه شیعیان را به رخ جهانیان می کشاند.

طبرستانی افزود: اربعین حسینی خود یکی از مهم ترین عوامل افزایش و گسترش تشیع در سال های اخیر بوده است و حضور همه مسلمانان به ویژه شیعیان جهان از اقصی نقاط جهان موجب اقتدار شیعیان و دنیای اسلام خواهد شد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات