۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۷۱۶۴۳۲
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

خبرنگاران با الگوگیری از حضرت زینب در خط مقدم جهاد تبیین باشند

خبرنگاران با الگوگیری از حضرت زینب در خط مقدم جهاد تبیین باشند
مازندران - مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پیامی به مناسبت تقارن عاشورای حسینی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با الگو گیری از حضرت زینب(س) در خط مقدم جهاد تبیین باشند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در پیامی به مناسبت تقارن عاشورای حسینی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با الگو گیری از حضرت زینب(س) در خط مقدم جهاد تبیین باشند.

در این پیام آمده است:

با گذشت زمان و توسعه فرهنگ سیاسی جوامع مختلف و حاکمیت ضرورت توجه و همراه سازی افکار عمومی با برنامه های توسعه ای متاثر از تحولات قرن 19 و 20؛ بیش از پیش فعالیت خبرنگاران و عرصه خبررسانی به چشم همگان نمایان شد. به طوری که امروز دیگر نمی توان سخن از تحول و توسعه در جامعه ای را به میان آورد بدون توجه و توسعه فعالیت های خبرنگاران و خبرگزاری ها، به میان آورد و برای عینی سازی این نقش می توان نقش خبر و خبرنگاران در حیات و ممات جامعه انسانی را به رگهای خون رسان بدن، تشبیه کرد.

چنانچه اگر این رگ ها نتوانند نقش خود را ایفا کنند، دیگر حیاتی برای انسان متصور نخواهد بود؛ جوامع مختلف سیاسی نیز نمی توانند حیات پویای سیاسی خود را بدون عرصه خبر و خبرنگاران ادامه دهند.

هفده هم مرداد که یادآور شهادت جمعی از اعضای کنسول گری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان و از جمله خبرنگار شهید محمود صارمی از سوی گروهی افراطی و سلفی مسلگ بوده، فرصتی شده است تا قدردان زحمات این قشر تاثیرگذار که حیات و ممات افراد جامعه در مسیر کنشگری اجتماعی منوط به زحمات آنان است؛ باشیم.

اما امسال این روز بزرگ مصادف شده است با سالروز شهادت بزرگ آزاد مرد تاریخ انسانی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) و رشادتهای بزرگ بانو و خبرنگار عرصه کربلا حضرت زینب کبری (س)؛ که خود می تواند سرآغازی برای ایجاد یک نگاه نو به این صنف و قشر تاثیرگذار باشد که با الگو گیری از زینب کبری(س) پا به میدان جهاد تبیین بعنوان یک واجب فوری در مطالبات مقام معظم رهبری؛ گذاشت.

چنانچه اگر نبود تبیین زینب کبری(س) در کربلا، حسین در کربلا می ماند، امروز هم اگر نباشد جهاد تبیین از سوی جبهه خبرنگاران انقلاب، آرمانها و ایده های انقلاب نه تنها محصور در جغرافیای سرزمینی خواهد شد، بلکه پدیده انتقال بین نسلی فرهنگ انقلاب بعنوان رگ حیاتی آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی، دچار اختلال خواهد شد.

از این روی ضمن تسلیت فرا رسید عاشورای حسینی به همه شیعیان و عزادران حسینی خصوصاً سربازان جبهه جهاد تبیین و تکریم شهدای عرصه خبر و خبرنگاری و با آرزوی موفقیت بیش از پیش برای خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین و خبرنگاری؛ این روز را گرامی می داریم. به امید روزی که شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی ایرانی از طریق تلاش های مضاعف جبهه خبرنگاران انقلابی در جهاد تبیین باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات