۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۱۶۴۵۳
شیخ ابراهیم زکزاکی:

خون شش ماهه کربلا سند حقانیت قیام اباعبدالله است

خون شش ماهه کربلا سند حقانیت قیام اباعبدالله است
شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: واقعه عاشورا و قیام حضرت امام حسین علیه السلام اذهان جهانیان را تحت تاثیر شدید قرار داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ ابراهیم زکزاکی در محل حسینه بقیه الله (عج) در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام که شهر زاریا برگزار شد حضور یافت و سخنرانی کرد.

در این مراسم شیخ ابراهیم زکزاکی ضمن تبیین هدف قیام حضرت اباعبدالله الحسین خون شش ماهه دشت کربلا را سند حقانیت نهضت عاشورا بیان کرده و افزود: واقعه عاشورا و قیام حضرت امام حسین علیه السلام اذهان جهانیان را تحت تاثیر شدید قرار داده تا جایی که حتی تا به امروز کمتر کسی را مشاهده میکنیم که مقتل کربلا را شنیده باشد و در جریان مصائب اهل بیت قرار گرفته باشد اما چشمانش خون نگریسته باشد.

برگزاری مراسم عاشورا در حوزه علمیه اهل‌بیت کشور غنا

از سوی دیگر  جمعی از طلاب، اساتید و کادر اداری حوزه علمیه اهل بیت علیهم السلام واقع در شهر آکرا پایتخت کشور آفریقایی غنا اقامه عزا کردند و این شب را با اجرای برنامه مختلف از جمله زیارت عاشورا، زیارت وارث و نوحه و مدیحه سرایی به احیا گذراندند.

لازم به ذکر است، غنا کشوریست واقع در منطقه غرب آفریقا که اکثریت جمعیت سی و پنج میلیون نفری آن را مسیحیان کاتولیک تشکیل میدهند با این وجود مسلمانان و به ویژه شیعیان در این کشور از جایگاه و زیر ساخت های بسیار خوبی برخوردارند./۹۸۸/

ارسال نظرات